پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۳۲
|
کد خبر: ۲۰۳۲
ذوالفقار یزدانمهر گفت: تجمیع و کیفی سازی وام ها متناسب با نیازهای دانشجویان به تفکیک دوره های تحصیلی و رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس خدمات تغذیه بخشی از فعالیت مهم این صندوق بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، در شصت و سومین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ذوالفقار یزدان مهر در بیان عملکرد صندوق رفاه دانشجویان گفت: در سال ۹۴ صندوق رفاه دانشجویان ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبارات عمومی داشته است که در سال ۹۷ به ۲۴۵ میلیارد تومان افزایش داشته است. همچنین در سال ۹۷ درآمد اختصاصی این صندوق نسبت به سال ۹۳، ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: اکنون ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد اختصاصی این صندوق است و ذخیره استراتژیک صندوق رفاه دانشجویان نسبت به سال ۹۳، ۱۹۹ درصد و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و در حال حاضر ۴,۷۸۶ میلیارد تومان ذخیره استراتژیک صندوق رفاه دانشجویان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص رتبه‌بندی و ارتقای سطح و ظرفیت‌سازی سراهای دانشجویی عنوان کرد: ۷۴۲ بلوک و سرای دانشجویی در پنج سطح در سال ۹۵ به‌منظور عادلانه‌سازی نرخ اجاره‌بها و بهینه‌سازی سراهای دانشجویی رتبه‌بندی شد و با پرداخت مبلغ ۳۳,۹ میلیارد تومان از سال ۹۴ تاکنون ۵۵ دانشگاه در قالب کمک‌رهن توانستند ۲۱ هزار و ۱۹۰ نفر ظرفیت جدید ایجاد کنند.

وی افزود: همچنین با درنظرگرفتن ۵.۲ میلیارد تومان ۱۴۰ اتاق تندرستی ایجاد و تجهیز شد و با هزینه ۷۴.۱ میلیارد تومان، ۵۸۷ سرای دانشجویی ارتقا یافت.

مهندس یزدان مهر در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه با پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم به‌منظور ارزیابی، آموزش و نظارت مستمر بر راه‌اندازی و تجهیز اتاق‌های تندرستی خبر داد و افزود: این همکاری برای ایجاد نشاط و پویایی در سراهای دانشجویی صورت گرفته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: این صندوق با ایجاد چمن مصنوعی در سراهای دانشجویی و ایجاد جاده تندرستی در مجتمع سراهای دانشجویی دخترانه نیز گامی جهت رفاه بیشتر دانشجویان برداشته است و برای احداث، خرید و تکمیل سراهای دانشجویی نیز با هم‌افزایی که با بانک عامل انجام داده، توانسته است ۵۰۰ میلیارد تومان ظرفیت‌سازی کند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو