پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۰۹
|
کد خبر: ۲۰۴۳
مهندس مهدی گروسی در نخستین همایش مهندسی صنایع:

ترس از آینده، دغدغه امروز دانشجویان و کارآموزان است

مهندس مهدی گروسی، مدیر تولید شرکت گاز اکباتان گفت: ترس از آینده، دغدغه امروز دانشجویان و کارآموزان است، که در همین رابطه، یونسکو اعلام کرده در سه دهه آینده کسانی که دارای مدرک دانشگاهی می باشند با تعداد افراد اولیه تاریخ بشریت برابر خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، مهندس مهدی گروسی، مدیر تولید شرکت گاز اکباتان در نخستین همایش درون دانشگاهی مهندسی صنایع که به مناسبت روز مهندس، در سالن آمفی تئاتردانشکده مهندسی بامحوریت کارگاه های اموزشی و سمینار انتقال تجربه برگزارشد، گفت: ترس از آینده دغدغه امروز دانشجویان و کارآموزان است، که در همین رابطه، یونسکو اعلام کرده در سه دهه آینده کسانی که دارای مدرک دانشگاهی می باشند با تعداد افراد اولیه تاریخ بشریت برابر خواهد بود.

وی ادامه داد: همه بچه ها هنرمند به دنیا می آیند اما مسأله این است چه کنیم وقتی آنها بزرگ شدند به شکوفایی برسند.

گروسی افزود: سیستم آموزشی ابداع شده است که استعدادهای ما را سرکوب کند، چرا که همین سیستم آموزشی است که سبب سرکوب خلاقیت ها، سرکوب روحیه کار تیمی و همچنین سرکوب روحیه تشخیص و انتخاب می شود، ما نباید اجازه دهیم که این سیستم خلاقیت های شمارا سرکوب کند. انجام امور روزانه به روش های متفاوت و تفکر قبل عمل توصیه هایی برای خلاقیت است.

مدیر تولید شرکت گاز اکباتان بیان کرد: در آمریکا 77 درصد اولویت برتقویت ضعیف ترین درس ها است، درحالی که باید برعکس این قضیه باشد چراکه کار در راستای استعداد عامل ۶ برابر موفقیت است؛ طبق فرمول کلیفتون، استعداد ضرب در سرمایه گزاری برابر است با قدرتمندی.

وی در ادامه به تعاریفی از تفکر همگرا و واگرا پرداخت و بیان کرد: تفکر همگرا به معنای جستجوی یک پاسخ مشخص و سپس توقف ذهن است و در صورت عدم حل مشکل سبب ایجاد تغییرات جزئي در همان پاسخ اولیه می شود. درحالیکه تفکر واگرا در پی پاسخ های متنوع و متفاوت به یک سوال شخصی است و فقط روی یک نقطه خاص متمرکز نمی شود.

گروسی در پایان گفت: بر اساس کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید، اثر ناپلئون هیل، میزان تحصیلات با ثروتمند شدن غالبا رابطه عکس دارد؛ ترس هایی که در دانشگاه وجود دارد مثل ترس از نمره گرفتن، ریسک اشتباه کردن را از شما می گیرد، تا اشتباه نکنید یاد نمی گیرید. اشتباه کردن شروع بروز خلاقیت ها است.

خبرنگار: یاوری
عکاس: آقایی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری