پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۲۷
|
کد خبر: ۲۰۶۵
دکتر رحمان سیفی در جشن روز مهندس در دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: برای کارآفرینی نسل سوم دانشگاه که به دانشگاه های مهارت افزا معادل گرفته می شود، به این نتیجه می رسیم که آموزش و پژوهش باید در دانشگاه ها به نحو احسن انجام شود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر رحمان سیفی رئیس دانشکده مهندسی در جشن گرامیداشت روز مهندس که در سالن اجتماعات شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، گفت: کاهش تمایل دانش آموزان برای ورود به رشته های مهندسی و ریاضی و فیزیک موجب کاهش سطح علمی خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای کارآفرینی نسل سوم دانشگاه که با دانشگاه های مهارت افزا معادل گرفته می شود، به این نتیجه می رسیم که آموزش و پژوهش در دانشگاه باید به نحو احسن انجام شود؛ البته بحث آموزش در دوره های کارشناسی است که متاسفانه به اندازه کافی بها داده نشده است، بحث پژوهشی نیز در دوره های ارشد و دکتری مطرح می شود که می توان فعالیت های اثر گذاری را انجام داد.

سیفی تشریح کرد: ارتباط بین اساتید و دانشجویان به شدت کم شده است و دانشجویان صرفا برای نمره به اساتید مراجعه می کنند. در کنار این ارتباطات با ارائه موضوعات مختلف می توان پروژه های خوبی را انجام داد؛ توصیه اکید بنده افزایش این ارتباطات است.

رئیس دانشکده مهندسی در پایان گفت: امروزه گفته می شود مهندسین بی سواد هستند، من این حرف را قبول ندارم زیرا کسی که در رشته های مهندسی پرورش پیدا می کند، برای یافتن راه حل مسائلی است که قرار است در آینده مطرح شود و نه مسائل پیش رو. اگر این فرهنگ را در بین خودمان نهادینه کنیم آینده خوبی را برای تک تک دانشجویان خواهیم داشت.

خبرنگار: حوائجی
عکاس: اصلانی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست