پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۳۸
|
کد خبر: ۲۰۹۹
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با بسنا خبر داد: مسابقات کشوری نمایش نامه خوانی به صورت مشترک بین کانون تئاتر و انجمن اسلامی معتدل، در اردیبهشت 98، در دانشگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

دکتر اکبر عروتی موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: مجموعه های مختلف دانشگاه فعالیت های متنوع و گسترده ای را در طول سال انجام می دهند؛ نیمسال گذشته را با برنامه های بسیار خوبی پشت سر گذاشتیم و نیمسال جدید را نیز با مجموعه برنامه های دهه فجر شروع کردیم که شاید نوع برنامه هایی که امسال در دهه فجر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهل و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد نسبت به سال های گذشته بسیار گسترده بود.

وی بیان داشت: از برنامه های ترم جاری می توان به مسابقات قران کریم اشاره کرد که با حضور و استقبال دانشجویان از سراسر استان همراه بود و در دوبخش آقایان و خانم ها برگزار شد.

دکتر عروتی موفق افزود: از دیگر برنامه های بسیار مهم پش رو، برنامه راهیان نور است که هرساله تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه توفیق پیدا می کنند تا برای تجدید میثاق با شهدای 8 سال دفاع مقدس و آشنایی با آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر، به مناطق جنگی سفر کنند تا در آن جا تجدید عهد و میثاق شود؛ امسال هم مانند سال های قبل، قریب به 120 نفر از دانشجویان اعزام خواهند شد؛ اولویت اعزام با دانشجویان ورودی است که در 2 بازه زمانی مخصوص بازید برای دختران و پسرانانجام می شود؛ این برنامه اواخر هفته جاری آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: 2 برنامه به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن مراسمی در سالن سرو، سالن شهید چمران و سالن سینما برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده به مسابقه کشوری نمایش نامه خوانی اشاره کرد و اظهار داشت: این مسابقات به صورت مشترک بین کانون تئاتر و انجمن اسلامی معتدل برگزار خواهد شد؛ مرحله فراخوان آن انجام شده و دبیر خانه ای برای این منظور تشکیل شده است، تا آثار را دریافت کنند؛ فینال و اختتامیه این مسابقات، اردیبهشت ماه 98 در دانشگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد.

دکتر عروتی در ادامه بیان داشت: از دیگر فعالیت ها برگزاری همایش اخلاق علمی و کاربردی با محوریت اندیشه های شیخ الرئیس بوعلی سینا است که در شهریور ماه 98 برگزار خواهد شد؛ این همایش ارزشمند که به صورت ملی با مشارکت انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و بعضی از نهاد های دیگر برگزار می شود.

وی گفت: نشست یک روزه عرفان اسلامی نیز که با همکاری انجمن عرفان کشوری در 14 اسفند برگزار خواهد شد، از دیگر برنامه های پیش رو می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: برنامه های متنوع دیگری وجود دارد که باتوجه به درخواست مجموعه های دانشگاهی و مصوباتی که نهادها مجوز می دهند، فعالیت هایی را انجام خواهند داد.

خبرنگار: اسماعیلی
عکاس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست