پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۹۶
|
کد خبر: ۲۱۰۸
مهندس امین عبادی تصریح کرد: دلیل برگزاری مراسم در دانشگاه بوعلی سینا این بوده است که ما به تحکیم ارتباط صنعت و دانشگاه اعتقاد داریم و به ایده ها و طرح های دانشجویان و اساتید دانشگاه نیاز داریم و علاقه مندیم که مفاهیم و مباحث صنعت را به دل دانشگاه بیاوریم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، مهندس امین عبادی، مدیر منطقه 7 عملیات انتقال گاز ایران در دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: محور اقدامات صنعت گاز در گام اول انقلاب اسلامی ایران توسعه بوده است؛ تعداد روستاهای داراي گاز، قبل از انقلاب یک روستا بوده که اکنون به 27198 روستا رسیده است و از 8 شهر قبل از انقلاب به 1135 شهر ارتقاء يافته است.

وی افزود: همچنين از 14 ایستگاه تقویت فشار خطوط لوله فشار قوی، به 81 ایستگاه رسیده است. از مهمترین آمار می توان به 98درصد خودکفایی صنعت گاز در تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد که باعث شده است عناوین خودکفاترین، مردمی ترین و انقلابی ترین صنعت را به خود اختصاص دهد.

عبادی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی ایران، یکی از فاکتورها نقش گاز در توسعه اقتصادی است؛ صنعت گاز كه در گام اول انقلاب، توسعه عمرانی داشته است انتظار می رود که در گام دوم انقلاب نيز درمسیر توسعه اقتصادی حرکت کند.

وی عنوان کرد: ما باید بتوانیم گاز، مشتقات آن و محصولات دارای ارزش افزوده را از حیطه ایران بیرون ببریم و نه تنها به کشورهای همسایه بلکه به کشورهای دور دست صادرکنیم.

مدیر منطقه 7 عملیات انتقال گاز ایران درباره تعداد پالایشگاه های کشور تصریح کرد: تعداد پالایشگاه های حال حاضر بیش از 10 عدد نیست؛ که می توان به پالایشگاه های عسلویه، بیدبلند در خوزستان، ایلام، فارس و استان هرمزگان اشاره کرد که در مجموع 30 هزار مبادی مصرف و 10 مبادی تولید داریم و رسالت شرکت گاز همین است که انرژی را از مبادی تولید به مبادی مصرف برساند.

وی در پایان گفت: دلیل برگزاری مراسم در دانشگاه بوعلی سینا این بوده است که ما به تحکیم ارتباط صنعت و دانشگاه اعتقاد داریم و به ایده ها و طرح های دانشجویان و اساتید دانشگاه نیاز داریم و علاقه مندیم که مفاهیم و مباحث صنعت را به دل دانشگاه بیاوریم.

خبرنگار: حامدي
عكس: موسوي ستوده


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی