پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۸۹
|
کد خبر: ۲۱۰۹
دکتر یعقوب محمدی فر اظهار کرد: یکی از عمده ترین نگاه های ما نگاه به بیرون است دیوارهای دانشگاه را باید برداریم، چون دانشگاه متعلق به همه است و متعلق به جامعه بشریت است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در نمایشگاه دستاوردهای منطقه 7 عملیات انتقال گاز ایران که در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد گفت: دانشگاه های نسل اول که بیش از 800 سال قدمت دارند، صرفا آموزش محور بودند؛ پس از جنگ جهانی دوم دانشگاه ها باید پژوهشگر تربیت می کردند؛ از نسل چهارم دانشگاه ها که کارآفرین محور بودند، وارد مبحث نقشه راه کشورها و جوامع شده اند.

وی افزود: ما امروز با افتخار در مجموعه علمی کشور مقام 16 تولید علم را در دنیا کسب کرده ایم و در گروه 1 درصد دانشگاه های موثر دنیا قرار گرفته ایم.

محمدی فر ادامه داد: محققین ما جزو تاثیرگذارترین ها در دنیا هستند و از لحاظ کیفیت و میزان استناد به مقالات بین رتبه 3 تا 5 قرار گرفته ایم.

وی خاطرنشان کرد: از 15 پژوهشگر برتر 1 پژوهشگر از دانشگاه ما و از 15 استاد نمونه 1 استاد نمونه از دانشگاه ما هستند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: امروزه تعریف جدیدی از سواد مطرح می شود که فقط دانش نیست و به معنای توان به کارگیری دانش و خلق ثروت است.

وی در پایان اظهار کرد: یکی از عمده ترین نگاه های ما نگاه به بیرون است دیوارهای دانشگاه را باید برداریم دانشگاه متعلق به همه است و متعلق به جامعه بشریت است.

خبرنگار: حامدي 
عكس: موسوي ستوده


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست