پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۱۴۸
|
کد خبر: ۲۱۱۳
تریبون آزاد، با موضوع دانشگاه شاد با تلاش انجمن علمی دانشجویی روانشناسی و با حضور دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، با تلاش انجمن علمی دانشجویی روانشناسی تریبون آزاد با موضوع دانشگاه شاد، ظهر روز یکشنبه ۱۲اسفند در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

دانشجویان در این برنامه بیان کردند: اصل شادی و شاد بودن به چه معناست؟ نشاط رکن اصلی دانشگاه است، اما در مقابل، با برخورد نامناسب مسوولین مواجهه می شویم.

در ادامه بیان شد: ورزش و موسیقی عواملی است که باعث شادی انسان می شود، ترکیب این دو به عنوان رقص معنا می شود.
در ابتدایی رقص سنتی در جهان به دانش آموزان آموزش داده می شود؛ چرا نباید جشن های دانشگاه همراه با موسیقی برگزار شود تا دانشجویان شاد شوند.

در این تریبون آزاد همچنین گفته شد: آیا کسی است که با شوخی کردن شاد نشود؟ اما متاسفانه نحوه شوخی کردن و لذت بردن را فراموش کرده ایم، مثلا در خوابگاه شوخی های ما حول محور شوخی های جنسی است. چرا باید به این صورت باشد؟

در تریبون آزاد دانشگاه شاد دانشجویان مطرح کردند: به مدت ۲سال که در مرکز مشاوره در کارگروه نشاط مشغول به کار می باشم با وجود ایده های زیادی که در این زمینه بود اما اجازه و مجوز به هیچکدام از برنامه ها داده نمی شد.

دانشجویان گفتند: زندگی را سخت نگیرید، دانشگاه فضای جالبی ندارد، دانشجو وقتی وارد دانشگاه می شود، یک دغدغه دارد که فارغ التحصیل می شود باید مشغول به کار باشد و با این وضعیت نامناسب شغلی دغدغه ها اجازه نمی دهد که دانشجو شاد باشد.

دانشجویان شرکت کننده در این تریبون آزاد افزودند: شاید زندگی همان لبخندی است که از همدیگر دریغش کردیم. گاهی با بخشیدن خوشحال می شویم پس ببخشیم؛ ماهمیشه دنبال یک رهبر هستیم که ما را هدایت کند، کار را به ما محول کند و خوشحال بشویم، ما نباید منتظر باشیم، خوشبختی همین مسیری است که می رویم، خوشحالی امری درونی است.

در ادامه یکی از دانشجویان حاضر در جمع گفت: ما به عنوان دانشجو وظیفه مان این است که در هر شرایطی به یکدیگر کمک کنیم و به هم لبخند بزنیم؛ شاید این شادی اگر وجود بیاید دیگر رسمی باهم برخورد نکنیم.

در پایان این برنامه گفته شد: تلاش می کنیم باز هم از این گفتگو های آزاد داشته باشیم ولی باید فکر کنیم که چگونه شاد شویم و چه کاری برای شاد شدن انجام می دهیم. نظراتمان را باهم به اشتراک بگذاریم و محیط شاد تری را برای خودمان ایجاد کنیم، شاد بودن یک مهارت است، نوع نگاه خود را عوض کنید و به خورشید سلام کنید.

خبرنگار: قنبری

عکس: بختیاری


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر