پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۶۹
|
کد خبر: ۲۱۲۶
دکتر محمود نیلی رئیس دانشگاه صنعتی همدان و عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا گفت: جایگاه رشته مهندسی عمران و معماری یک جایگاه ویژه است؛ ساخت جامعه و مباحث زیرسازی یک شهر، مسولیت عمران است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمود نیلی رئیس دانشگاه صنعتی همدان و عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا در همایش تحلیل فجایع ساختمانی که به همت انجمن های علمی دانشجویی مهندسی عمران و معماری، در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد گفت:‌ جایگاه رشته مهندسی عمران و معماری یک جایگاه ویژه است. از ویژگی‌های رشته مهندسی عمران و جامعیت آن می تواند منشا اثر باشد.

وی افزود: ساخت جامعه و مباحث زیرسازی یک شهر، مسؤولیت مهندسی عمران است؛ نگاه مهندسان عمران به بیرون از خود است و برای مردم کار می‌کنند.

دکتر نیلی خاطرنشان کرد: ما برای آرامش مردم ارزش قائلیم و برای امنیت روانی و آرامش خیال کار مردم می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز باید در جامعه نقش‌آفرین باشید؛ هرزمان نقش آفرینی فراموش می‌شود فجایع آغاز می‌شود. همچنین شما باید به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوید تا جلوی فجایع در سطح شهر گرفته شود.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان اظهار داشت: نظام مهندسان اگر مسؤولیت خود را فراموش کنند در مسیری اشتباه قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: باید مهندسان عمران و معماری باهم تعامل داشته باشند که خوشبختانه انسجام خوبی بین این دو رشته شکل گرفته است، اما سعی کنید هسته فکری بین دو ‌انجمن را از محدوده دانشگاه فراتر ببرید؛ یک انسجام در این شهر می تواند جلوی فجایع را بگیرد و امروز می‌تواند روز آغاز جلوگیری از فجایع باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا تاکید کرد: خوب است که مهندسان مشکلات شهر را به چالش بکشند؛ آغاز فجایع وقتی است که فقط مسائل خود را به چالش بکشید.

خبرنگار: میرزایی
عکس: آقایی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی