پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۰۶
|
کد خبر: ۲۱۳
دکتر منصور غلامی در پنجاه و یکمین اجلاس سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: طرح دانشگاه آینده را باید همه دانشگاه‌ها آغاز کنند تا بتوانیم مدل‌های مختلف را بر حسب مأموریتی که دانشگاه‌ها دارند، طراحی و برای اجرایی شدن پشتیبانی کنیم.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش بسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بعدازظهر امروز، در پنجاه و یکمین اجلاس سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با تأکید بر اینکه پژوهش‌های دانشگاهی باید در سطح توسعه اقتصادی و اجتماعی اثرگذار باشند، اظهار داشت: در حوزه پژوهش، نگاه ویژه‌ای را باید به پژوهش‌هایی که می‌توانند ضمن آنکه امری علمی با مبانی جدید و صحیح می‌باشد و به حل معضلات جامعه نیز بپردازند، داشته باشیم.

وی افزود: چالش‌های بزرگی در مباحث مختلفی چون آب و محیط زیست در سطح جامعه وجود دارد که راه حل آنها علمی است و قطعاً دانشگاه‌ها با توجه به پتانسیل‌های خود اولویت دارند به این امر ورود یابند.

وزیر علوم تصریح کرد: برخی از همکاران جوان ما که سابقه کاری کمتری دارند، بر این باورند که آیین نامه ارتقا و امتیازدهی پروژه‌های کاربردی و کارکردهای پژوهشی به عنوان مانعی است که سبب می‌شود همکاران کمتر به سمت کارهای پژوهشی کاربردی بروند؛ لذا باید شاخص‌هایی برای پروژه‌ها و فعالیت‌های کاربردی در راستای کمک به ارتقای همکاران جوان‌مان تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه "نقدی به دانشگاه‌ها وارد می‌کنند مبنی بر آنکه تعداد بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد اشتغال هستند،، افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر ماموریت های خود، هیچ مسئولیتی در فراهم کردن اشتغال فارغ التحصیلان ندارد ولی بر این باور هستیم که باید دانش آموختگان‌مان را با فضای کسب و کارهای بیرون و جدید آشنا کنیم تا بتوانند جذب بازار کار شوند.

دکتر غلامی به آغاز اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانش آموختگان دانشگاه‌ها در حین تحصیل اشاره کرد و گفت: باید دانشجویان کارشناسی دانشگاه‌ها را در دو سال آخر تحصیل خود با برگزاری کارگاه‌های تخصصی به نیازهای شغلی در جامعه آشنا کنیم.

وی به مبحث «اخلاق علمی و پژوهشی» در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه خود می‌داند که نظارت بر مباحث اخلاقی علمی بیشتر مدنظر قرار گیرد و این امر با مشارکت فکری دانشگاه‌ها باید انجام شود تا ساحت علم و دانشگاه از هر گونه اتهامی مبرا باشد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه