پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۱۴
|
کد خبر: ۲۱۳۳
دبير تشكيلات اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل سرار كشور در ويژه برنامه تحليل و بررسي بيانيه گام دوم انقلاب بيان كرد: رهبر معظم انقلاب در بيانيه گام دوم، ناظر بر آينده يك با ايده مركزي مطرح مي كند و اين نكته را متذكر مي شوند كه اگر گذشته خود را به خوبي نشناسيم، نمي‌توانيم آينده خوبي بسازيم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، پيام مرادي، دبير تشكيلات اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل سرار كشور در ويژه برنامه تحليل و بررسي بيانيه گام دوم انقلاب و رسالت دانشجو در تحقق اهداف اين بيانيه كه در سالن شهيد چيت سازيان برگزار شد، اظهار داشت: اين روزها به علت مشكلات اقتصادي كه در كشور ما وجود دارد، مردم منتظر تحول هستند و عده اي از مردم انتظار داشتند كه اين بيانيه يك نقش گشايش گونه براي مشكلات كشور داشته باشد؛ به همين علت مهمترين سوالي كه براي مردم پيش آمد اين بود كه آيا در اين بيانيه حرف جديدي زده شد يا خير؟

مرادي افزود: نكته دومي كه در اين بيانيه به آن اشاره شده است، اين بود كه نظام اسلامي آماده اصلاح خطاهاي خويش است و سوالي كه در ذهن گروهي از مردم شكل گرفته بود اين است كه خطا هاي انقلاب اسلامي چه بوده و چه چيز هايي بايد اصلاح شود؟

وي در پاسخ به سوال هاي ذكر شده بيان كرد: همه ما در بخشي از زندگي، براي پيمودن مسير بهتر، نياز به ارزيابي و درك درست از نقاط ضعف و قدرت در گذشته داريم؛ چرا كه نگاه به گذشته، چراغ راه آينده است، اين شعار در تاريخ نيز مطرح مي شود، زيرا موقعيت هاي تاريخي احتمالا تكرار مي شوند و جايي كه انسان ها در معرض انتخاب قرار مي گيرند براي ما مهم است.

مرادي اضافه کرد: براي ارزيابي گذشته، تصميم ها را به ۲ دسته درست و نادرست تقسيم مي‌كنيم، نكته مهم اين است كه براي تقسيم بندي درست تصميم ها نياز به تعريف درست، از درستي و نادرستي داريم؛ از طرف ديگر اين كه ما همه چيز را با هم ببينيم، امكان ارزیابي درست را به ما مي‌دهد.

وي خاطرنشان كرد: ما در آستانه چهل سالگي انقلاب اسلامي قرار داريم و اين چهل سال نياز به يك نظام تحليلي دارد تا نقاط ضعف و قدرت گذشته را تفكيك و ريشه يابي كرده و بتوانيم براي آينده نقشه راه ارائه دهيم.

دبير تشكیلات اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر كشور گفت: بنابراين رهبر معظم انقلاب در بيانيه گام دوم، ناظر بر آينده يك ايده مركزي مطرح مي كند و اين نكته را متذكر مي شوند كه اگر گذشته خود را به خوبي نشناسيم، نمي‌توانيم آينده خوبي بسازيم.

مرادي در ادامه اظهار داشت: سوالي كه در ذهن برخي از مردم وجود دارد اين است كه چرا مقام معظم رهبري با مفسدان اقصادي، به گونه اي كه با مجاهدين خلق رفتار شد، رفتار نمي‌كنند و از اختيارات قانوني خود براي مجازات آنها استفاده نمي‌كنند.

وي در پاسخ به اين سوال تصريح كرد: هر تصميمي در سطح اجتماع يك خروجي و نتيجه ندارد، اگر مفسدان اقتصادي اينگونه مجازات شوند، يكي از اثراتش كاهش فساد مي شود اما اثرات ديگري هم دارد، زيرا در جامعه مرزها و شكاف هاي مختلفي وجود دارد، مانند شكاف سياسي، طبقاتي، قوميتي و... كه مانع از ايجاد يك تصميم مشترك مي شوند؛ براي تصميم گيري در يك جامعه، آن جامعه بايد به يك تصميم واحد رسيده باشد.

مرادي افزود: بنابراين در اين شرايط بر هم زدن نظام هاي عادي، اشتباه است و به فروپاشي اجتماعي تبديل مي شود.

وي در پايان گفت: اينكه برخي ناكارآمدي را به نظام نسبت مي‌دهند نشان از عدم داشتن اطلاعات از وضعيت حال و گذشته دارد؛ مهم اين است كه در مسير بهتر شدن قرار داشته باشيم و شيب خط رگرسيون انقلاب مثبت باشد.

مرادي از جوانان خواست تا وارد پارادايم واقع‌گرايي شوند و واقع بينانه نظام سياسي را بررسي كنند.

خبرنگار: مولوي

عكس: بختياري


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو