پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۰۸
|
کد خبر: ۲۱۳۶
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

جوان گرایی در اندیشه امام موج می زند

دکتر محمد پورداوود، در نشست تخصصی عشق و محبت از دیدگاه عارفان مسلمان بيان كرد: جوان گرایی در اندیشه امام موج می زند، که این نشأت گرفته از درون امام است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمد پور داوود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، در نشست تخصصی عشق و محبت از دیدگاه عارفان مسلمان که در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، گفت: شخصیت امام خمینی (ره) از زاویه های مختلف قابل بررسی است چرا که ایشان یکی از شخصیت های بزرگ عرفانی معاصر هستند.

پور داوود ادامه داد: ذوق ادبی، اجتهاد، مقام عرفانی و فلسفی، مناجات های شبانه، آشنایی با لطافت کلام، آگاهی از سیاست های جهانی واخلاق آموزنده و سازنده همگی پرتویی از این یار سفر کرده است.

وی تشریح کرد: بیشترین سروده های آن حضرت غزل است، غزل در تاریخ عرفان یکی از قالب های مهم برای بیان مضامین عرفانی است، از همین نکته می توان دریافت که عرفان چقدر در شخصیت آن حضرت حضور داشته است؛ غزل های امام ریا و گسستن از خلق را مردود می داند.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: نفی تعلقات دنیوی، زیبا شناختی، جوان گرایی و جنبه های حماسی و غنایی در اندیشه امام موج می زند که این نشأت گرفته از درون امام است.

خبرنگار: حوائجي

عكس: امامي


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی