پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۰۸
|
کد خبر: ۲۱۴۴
دکتر فرشته ندری ابیانه:

جوهره محبت "اخلاص" است

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا، در نشست بررسي عشق و محبت از ديدگاه عارفان مسلمان گفت: جوهره محبت "اخلاص" است و هرکس خالص ترین عبودیت خود را به سمت خدا بفرستد، خداوند بهترین مصلحت ها را برای او فراهم می کند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر فرشته ندری ابیانه، عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا، در نشست بررسي عشق و محبت از ديدگاه عارفان مسلمان كه در دانشگاه بوعلي سينا برگزار شد، گفت: لفظ عشق در قرآن به کار برده نشده ولی لفظ محبت استفاده شده است، بين عشق از دیدگاه فلاسفه و با نگاه هستی گرایانه نوعی کشش به وجود آمده است.

وی ادامه داد: مراتب عشق یکسان نیست و اقسامی همچون عشق حقیقی و مجازی دارد، و در بحث های عرفانی عشق هم مسلک است و هم مقصد.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا در مورد روش های سلوک شرح داد: افراد بر اساس شخصیت هایشان 4 قسم از سلوک را دارا هستند، برخي از اول عمر تا اخر سالک اند، بعضی دیگر جاذب سالک اند که جذبه محبت درونشان افروخته می شود، دسته ای دیگر کسانی هستند که ابتدا سلوک می کنند و بعد به جذبه می رسند و دسته اخر کسانی هستند که جاذب جذبه اند، یعنی از زمانی که چشم به دنیا می گشایند، تا اخر با این جذبه پیش می روند، همچون سلوکی که حضرت صدیقه طاهره داشت.

وی افزود: بین محبت و معرفت رابطه ی عمیقی وجود دارد؛ اگر به معرفت و علم اجمالی عمل شود، محبت پیدامیشود.

ابیانه درپایان خاطر نشان کرد: جوهره محبت "اخلاص" است و هرکس خالص ترین عبودیت خود را به سمت خدا بفرستد، خداوند بهترین مصلحت ها را برای او فراهم می کند.

خبرنگار: ياري

عكس: امامي


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر