پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۶۲
|
کد خبر: ۲۱۴۶
محمد مهران شهیدی ارائه داد:

Learn How to Learn

محمد مهران شهیدی عضو انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر دانشگاه بوعلی سینا در نشست آشنایی با یادگیری ماشین مطالبی پیرامون "Learn How to Learn" ارائه کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، محمد مهران شهیدی عضو انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر دانشگاه بوعلی سینا در نشست آشنایی با یادگیری ماشین گفت: یادگیری چیست آیا ما درک درستی از یادگیری داریم. یادگیری یکی از عناصر جدا ناپذیر از زندگی ما انسان ها است. در این ارائه قصد بر این بود که تا حدودی با ساختار مغز برای یادگیری آشنا بشویم و با دانستن این موضوع بتوانیم یادگیری مطلوب تری داشته باشیم.

وی افزود: اولین موضوعی که بحث شد درمورد این بود که زبان، تأثیر مستقیمی در درک و تجربه ما از زندگی دارد و به تبع برای یادگیری هر موضوعی نیاز است ما کلمات مناسبی برای فهم اون داشته باشیم.

شهیدی خاطرنشان کرد: دومین مسأله این بود که چگونه می توانیم یک مسأله کاملا جدید را حل کنیم و با توضیح دو ساختار پراکنده و متمرکز مغز جواب سؤال این شد که ما زمان هایی که قصد داریم مسأله جدید را حل کنیم باید از ساختار پراکنده مغز استفاده کنیم. ما نمی توانیم هم زمان در این دو وضیعت مغز باشیم و ما زمانی در این حالت پراکنده هستیم که در یک حالت ریلکس باشیم که مغزمان آزاد است مانند وقتی که پیاده روی می کنیم.

وی بیان داشت: سومین مسأله در مورد 2 ٰرژیم غذایی است که متابولیسم بدن را تغییر می دهند و باعث می شوند که سوخت بدن از گلوکز به کتون تغییر کند که از چربی ها به دست می آید و خیلی سازگار تر با مغز است.

عضو انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: چهارمین مسأله درمورد وضیعت دانستن یا بازیابی اطلاعات است که هم زمان نمی توانیم در این وضیعت باشیم و چیز جدیدی را یاد بگیریم و برای اینکه یادگیری به بهترین شکل انجام پذیرد، بهتر است اطلاعات قبلی که درمورد آن موضوع جدید می دانیم را فراموش کنیم.

وی در نهایت اظهار کرد: پنجمین مسأله درمورد باورهای محدود کننده بود که با تغییر آن ما می توانیم یادگیری خود را با میزان خارق العاده ای افزایش دهیم و طبق این موضوع آزمایشی را در سالن با حضار انجام دادیم که توانستند با تصویرسازی اینکه می توانند بیشتر از حالتی که دراولین بار توانستند درجا کمر خود را بچرخانند و طبق آزمایش داخل سالن بیش از ۶۰ درصد افراد توانستند با تجسم، اینکار را نسبت به حالتی که اولین بار بدون تجسم انجام دادند، ارتقاء بدهند.

خبرنگار: بابائیان

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری