پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۳۶
|
کد خبر: ۲۱۵
معاون دانشجویی دانشگاه خبر داد:

شنبه، شورای صنفی آغاز به کار می کند

دکتر نقدی خاطرنشان كرد: شنبه 12 اسفند، پس از طي مراحل نهايي و بررسي اعتراض هاي احتمالي، نتيجه این دوره از انتخابات را به شكل رسمي و نهایی اعلام خواهیم کرد و شورای صنفی دانشگاه رسما آغاز به کار خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

دکتر اسدلله نقدي، معاون دانشجويي دانشگاه بو علي سينا، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، اظهار کرد: دور دوم انتخابات شوراي صنفي رفاهي دانشگاه بوعلي سينا که در روز دوشنبه ٧ اسفند ماه، با مشاركت ١٠٩٠ نفر از دانشجويان برگزار شد.

وي همچنين دليل كشيده شدن انتخابات به دور دوم را محقق نشدن دو شرط از آئين نامه ي انتخاب اعضاي شواري صنفي در دور اول انتخابات اعلام كرده و گفت: اين دو شرط عبارتتد از مشاركت حد اقل ٢٥٪‏ دانشجويان هر دانشگاه و کسب ١+٥٠ درصد آراء برای نهايي شدن انتخابات.

دکتر نقدی افزود: پس از انجام مكاتباتی با سازمان دانشجويان وزارت علوم و جلسات متعدد در شوراي نظارت بر انتخابات شوراي صنفي دانشگاه و هیأت رئیسه دانشگاه و در نهايت نظر شوراي نظارت بر انتخابات، بر برگزاري دور دوم انتخابات شد.

معاون دانشجویی دانشگاه ادامه داد: در دور دوم، دو شرط مرحله اول وجود ندارد و افراد بر اساس بيشترين آراي نسبي، انتخاب مي شوند و بر اساس ماده یک بند الف ایین نامه و جمعیت دانشجویی دانشگاه بوعلي سينا، ٩ نفراعضاي اصلی شوراي صنفي هستند و ٣ نفر عضو علل بدل انتخاب می شوند.

دکتر نقدی با اشاره به تعدا آراء دانشجویان در این مرحله از انتخابات افزود: مجموع کل آراء مرحله دوم 1090، تعداد آراء باطله 19 مورد و در مجموع 21 رأی سفید بوده است. بالاترین رأی داوطلبین مرحله قبل 1010 و آرای نفر اول دور دوم 819 بوده است.

وي همچنین بیان کرد: نتيجه انتخابات دور اول و دوم تفاوتی از نظر 12 نفر اصلی و علی البدل ندارد و تنها رتبه برخی نامزدها جابجا شده است. در دور قبل، نفر اول انتخابات حدود 1010 رأي و در دور دوم همان دانشجو با ٨١٩ رأي، نفر اول شده است.

دکتر نقدی خاطرنشان كرد: شنبه 12 اسفند، پس از طي مراحل نهايي و بررسي اعتراض هاي احتمالي و بررسي صحت و سلامت نهایی نتایج انتخابات، نتيجه این دوره از انتخابات را به شكل رسمي و نهایی اعلام خواهیم کرد و شورای صنفی دانشگاه رسما آغاز به کار خواهد کرد.

وي در خصوص جايگاه شوراي صنفي رفاهي گفت: بر اساس قانون، اين مجموعه، حلقه واسط بدنه دانشجويي و مدیريت دانشگاه است و صرفا در حوزه صنفي و رفاهي فعالیت می کند.

معاون دانشجویی دانشگاه افزود: تصور ما از شوراي صنفي اين هست كه كار سامان دهي و رسيدگي و جلب مشاركت بدنه دانشجويي در امور صنفي رفاهي را بسیار تسهیل می کند.

وي در خصوص نقش تشكل هاي مختلف دانشجويي گفت: اگر تشكل هاي دانشجويي به وظايف اصلي و مصرح در قانون عمل کنند و حمايت دانشگاه هم باشد، شادابي، نشاط و رونق بیشتری در فضا و شرايط زیست دانشجويي خواهیم داشت. شوراي صنفي باعث مي شود مراجعات فردي دانشجويان به بدنه مدیريتي و اجرايي دانشگاه كمتر شود و از طريق كانال معين و شناسنامه دار مي توانيم نياز ها و پيشنهادات دانشجويان را دريافت كنيم.

دکتر نقدی خاطرنشان کرد: شوراي صنفي پتانسيل هاي موجود در بین جمعیت دانشجویی در امور مختلف را بهتر می شناسد و می توان براي پر كردن خلأهاي احتمالي و رفع مشکلات از توان آنها استفاد کرد. البته باید گفت که حضور در شوراي صنفي كار پر زحمتي است.

وی اضافه کرد: شوراي صنفی دانشجويي هم پيگير مطالبات صنفي دانشجويی است و هم منعكس كننده پيگيري ها؛ زحمات و خدمات مدیران دانشگاه به دوستان دانشجو.

در همین زمینه دكتر نقدي دانشگاه بوعلي سینا را همچون یک خانواده علمی معرفی کرده و گفت: در سال ٩٦ كه يكي سخت ترين سال هاي مالي دانشگاه بود، در حوزه دانشجویی و تعمیرات خوابگاه ها و تجهیز و بهسازی سرمايه گزاري بسيار بزرگي انجام شده است. خوابگاه هاي غدير ١، ٢ و ٣ و فرزانگان و بسياري از خوابگاه هاي ديگر دانشگاه تعميرات بسيار اساسي داشتند و اگر شورای صنفی داشته باشیم قطعا در این زمینه انعکاس بهتری به جامعه مخاطب صورت می گیرد.

وي هم چنین در زمینه امور مربوط به تغذيه دانشجویان هم گفت: جهت گيري دانشگاه در دو محور، بهبود كيفيت غذا و تنوع بخشي به تغذيه دانشجويان در سال های آتی مي باشد و به جد دنبال ورود بخش خصوصي باكيفيت مطلوب به دانشگاه هستیم تا تنوع انتخاب در وعده هاي غذايي براي دانشجويان در محوطه دانشگاه فراهم شود.

نقدی گفت: قرار است ما هيچ خوابگاه بدون بوفه در سال ٩٧ نداشته باشيم، که البته هم اکنون، كافه ارگانيك، ستايش و زيتون به عنوان بخش خصوصي در دانشگاه فعال هستند و يك یا دو مجموعه ديگرهم در سال ٩٧ به دانشگاه ورود پيدا خواهد كرد.

وي گفت: به دنبال پيمان كار و رستوران دار معتبر هستيم زيرا دانشگاه جاي ورود هر رستوران داري نيست. البته باید گفت که دنبال سناريو هاي ديگري مثل تجربه "تاك" در تبریز و الگو هاي متنوع ارائه خدمات تغذيه اي سایر دانشگاه ها هم هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه در حوزه مشاوره نیز بیان کرد: دانشجويان ما نياز به مشاوره روحي رواني و سلامت اجتماعي دارند و در این راستا، دانشگاه بوعلي سينا اولین بار رویکرد دانشگاه عاري از دخانيات را در دانشگاه های کشور اجرا کرده است و باید یادآور شد، دانشجوياني كه وارد دانشگاه بوعلی سینا مي شوند بايد اینها را به عنوان يك اصل اخلاقي و قانون بپذيرند.

وي افزود: در حوزه ي مشاوره تحرك قابل توجهي داشته ایم و خواهيم داشت و حضور مشاوران در دانشکده های شهرستانی افزايش پيدا خواهد كرد.

وي اضافه كرد: مركز بهداشت دانشگاه فعال است و پزشك به شكل ساعتي در مركز بهداشت حضور دارد و البته به دنبال تثبيت و افزايش تعداد پزشكان در دانشگاه هستيم و ارائه خدمات بهداشتی بیشتری هستیم.

دكتر نقدي پیرامون حوزه تربيت بدني و فوق برنامه دانشجويان هم گفت: دانشجويان دانشگاه در رشته هاي مختلف ورزشی خوش درخشيدند و گفتنی است، دانشگاه بوعلي سینا دبير خانه دانشگاه هاي منطقه ٤ در این زمینه است و وظيفه نظارت، ارزيابي و هماهنگی بین دانشگاه هاي قم، مركزي و قزوين را برعهده دارد.

وی در این زمینه یادآورشد: همچنين ترمیم و بهسازی سالن و اماکن ورزشی و تأسیس سالن های چند منطوره و مدرن و کسب مقام در مسابقات ملي و منطقه و يا حتي بين الملي و بهبود دسترسی خوابگاه به ورزش سر لوحه برنامه هاي معاونت دانشجويي است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو