پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۱۰۹
|
کد خبر: ۲۱۵۲
مدیرعامل شرکت بین المللی ناپرولیتی در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا:

واقعیت افزوده چیزی فراتر از بازی و سرگرمی است

مهرداد نادری اظهار داشت: واقعیت افزوده چیزی فراتر از بازی و سرگرمی است و امروزه به جرات می توان گفت، تمامی کمپانی ها بزرگ دنیا در تمامی صنایع از جمله خودروسازی، پوشاک، آموزش، پزشکی، نظامی، معماری، گردشگری و بسیاری از صنایع دیگر می کوشند از امکانات و ظرفیت بالایی که این تکنولوژی در اختیار دارد نهایت استفاده را ببرند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، مهرداد نادری مدیرعامل شرکت بین المللی ناپرولیتی، در نشست آشنایی با واقعیت افزوده که در دانشگاه بوعلی سینا و به همت انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر برگزار شد، گفت: ایده ها و استارتاپ هایی که امروزه توانسته اند در دنیا بدرخشند، ایده هایی هستند که دارای خلاقیت و نوآوری بوده اند. بر همین اساس انتظار می رود تکنولوژی های پیشرفته ای نظیر AR به اکوسیستم استارتاپی ایران ورود کنند تا یک مزیت رقابتی نسبت به سایر استارتاپ ها در سطح کشور و جهان ایجاد شود.

وی عنوان کرد: رسالت شرکت ناپرولیتی در مذاکره با شرکت های بزرگ برای به کارگیری تکنولوژی های پیشرفته در فضای استارتاپی آن ها است. تکنولوژی هایی مانند واقعیت افزوده با توجه به پتانسیل های بالایی که در بر دارند می توانند کسب و کارها را در بسیاری از زمینه ها متحول کنند.

نادری خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت های بین تکنولوژی AR و VR این نکته روشن است که تکنولوژی AR، از محبوبیت بیشتری نسبت به VR برخوردار است. تکنولوژی VR به دلیل محدودیت در استفاده، قیمت ابزارها، کیفیت تصویر 90 فریم بر ثانیه باعث ایجاد مشکلاتی می شود و به همین خاطر VR نمیتواند یک تکنولوژی دائمی و همیشگی در زندگی روزمره انسان ها باشد.

وی ادامه داد: در تکنولوژی VR، با قراردادن عینک واقعیت مجازی،ارتباط شما با دنیای حقیقی قطع خواهد شد اما درمقابل آن، تکنولوژی AR این امکان را فراهم کرده که عناصر مجازی به دنیای حقیقی بپیوندند.

مدیرعامل شرکت بین المللی ناپرولیتی اظهار داشت: واقعیت افزوده چیزی فراتر از بازی و سرگرمی است و امروزه به جرات می توان گفت، تمامی کمپانی ها بزرگ دنیا در تمامی صنایع از جمله خودروسازی، پوشاک، آموزش، پزشکی، نظامی، معماری، گردشگری و بسیاری از صنایع دیگر می کوشند از امکانات و ظرفیت بالایی که این تکنولوژی در اختیار دارد نهایت استفاده را ببرند.

وی تصریح کرد: بنا بر نظریات کارشناسان و تحلیل گران، سال 2019 سال ظهور تکنولوژی AR است و تا 5 سال آینده تمامی کسب و کارهای دنیا به سمت تلفیق واقعیت افزوده و هوش مصنوعی خواهند رفت.

نادری افزود: همچنین پیش بینی می شود نسل بعدی تکنولوژی واقعیت افزوده، عینک های فوق پیشرفته، و در نهایت، لیزرهایی برای قرنیه ی چشم باشد که موجب میشود شما در تمام روز با تکنولوژی AR درگیر باشید و از آن به طور مستمر استفاده کنید.

وی گفت: این موضوع نیز انتظار می رود و پیشبینی می شود که تا سال 2030 حتی اگر انسان ها کفش یا ساعت نداشته باشند، قطعا تکنولوژی AR به عنوان یک ابزار قطعی و دائمی در زندگی روزمره آنها وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بین المللی ناپرولیتی در نهایت بیان داشت: بر همین اساس، هدف شرکت ناپرولیتی تربیت نیروهای متخصص و آموزش افراد فعال در زمینه ی تکنولوژی های high-tech نظیر AR و پیوند آن ها با شرکت های بزرگ در داخل و یا خارج از کشور است‌.

خبرنگار: بابائیان

عکس: آقایی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری