پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۷۷
|
کد خبر: ۲۱۷۱
دکتر یعقوب محمدی فر گفت: دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که دانشجویانی تربیت کند که تاثیرگذار در روند اجتماع باشند. دانشگاه کارآفرین باید بخشی از اکوسیستم جامعه باشد، به نحوی که جامعه، استاد و دانشجو بتوانند با آن ارتباط داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا باحضور در دهمین همایش دفتر استعدادهای درخشان گفت: از دیر زمان تعریف سواد و استعداد به یک سری مبانی نظری ومدارک دانشگاهی اطلاق می شد؛ باسواد را در گذشته کسی می دانستند که توانایی خواندن و نوشتن را داشت، اما امروزه تعریف ما از باسوادی تغییر کرده است.

وی با طرح این سوال که به نظر شما باسواد و نخبه به چه کسی گفته می شود، گفت: نخبه به کسی گفته می شود که از دانش او خودش و دیگران بهره مند شوند، به خصوص بهره اقتصادی.

محمدی فر توضیح داد: امروز آموزش صرفا برای آموزش نیست بلکه آموزش باید برای اقتصاد باشد؛ درخیلی از کشور های دنیا افرادی هستند که معتاد به مطالعه و کتاب خواندن هستند اما در خیابان ها زندگی می کنند چرا که نتوانسته اند از علم خود بهره ببرند.

وی با اشاره به این که در کشور ایران مواجه با نسل سوم دانشگاه یعنی دانشگاه کارآفرین هستیم گفت: دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که دانشجویانی تربیت کند که تاثیرگذار در روند اجتماع باشند. دانشگاه کارآفرین باید بخشی از اکوسیستم جامعه باشد؛ به نحوی که جامعه، استاد و دانشجو بتوانند با آن ارتباط داشته باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: ما نیاز به مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و مراکز شتاب داریم و ایجاد آنها یکی از ضرورت های این اکوسیستم است.

وی در این مراسم به تصمیم افتتاح شهرک فناوری اشاره کرد و گفت: درنظر داریم شهرک علم و فناوری در دانشگاه داشته باشیم که واسطه ای برای بازاریابی باشد.

دکتر محمدی فر با تاکید برنقش جامعه نخبگانی گفت: توقع بیشتری از اساتید، دانشجویان استعداد های برتر وجود دارد و نقش جامعه نخبگانی در راستای پیشرفت کشور و نظام اسلامی انکار نشدنی است.

خبرنگار: قیاسی
عکاس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست