پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۱۸
|
کد خبر: ۲۱۹۸
پس از تشکیل دومین جلسه پویش اشتغال دکتری غیرپزشکی در وزارت کار، مقرر شد آئین نامه نهایی طرح اشتغالزایی پویش دکتری تنظیم و به وزارت کار ارائه شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸

به گزارش بسنا، دومین جلسه پویش اشتغال دکتری با حضور دکتر ازوجی مدیر کل سیاست گذاری اشتغال و تیمی از نمایندگان پویش دکتری در محل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد که چارچوب و آئین نامه نهایی طرح اشتغالزایی پویش دکتری تنظیم و به وزارت کار ارائه شود.

بدین منظور اقدامات اولیه جهت جذب و پردازش ایده‌های ارائه شده در چارچوب اهداف طرح اشتغالزایی دکتری از طریق پویش دکتری در حال انجام است.

یکی از جنبه‌های اصلی رویکرد پویش، که از طریق وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است، دریافت تسهیلات مالی دولتی در قالب اجرایی نمودن ایده‌هایفناورانهکلان است.

در این خصوص رایزنی‌های لازم انجام پذیرفته و گام اول، تحلیل زمینه‌های فعالیت و انتخاب برترین ایده‌ها (بر حسبفناورانهبودن، سودآور بودن و درصد اشتغالزایی) و آمایش مسیر اصلی فعالیت است.

لذا در این مورد لازم است، کلیات طرح‌ها و ایده‌هایفناورانه، جمع‌آوری و اجرایی شدن طرح‌ها امکان‌سنجی شود.

تا کنون قریب به هزار نفر فرم عضویت را تکمیل کرده و اطلاعات آنان طبقه بندی شده است.

همچنین نمایندگان پویش دکتری طی سال گذشته با مسئولین وزارت علوم از جمله دکتر غلامی و دکتر رسایی مشاور قائم مقام وزیر علوم، دیدار داشته و امیدوار است در ادامه؛ تلاش‌ها و فعالیت پویش دکتری مورد عنایت و حمایت‌های بیشتر وزارت علوم نیز قرار گیرد.

پیشرفت کشور مستقیماً وابسته به اشتغال قشر متخصص است و پویش دکتری تا تحقق این هدف، پیگیری جدی خود را ادامه خواهد داد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست