پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۹۷
|
کد خبر: ۲۲۰
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان؛

نوروزگاه امسال بسیار متفاوت برگزار می‌شود

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان گفت: با توجه به رویداد همدان 2018، نوروزگاه امسال بسیار متفاوت برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش بسنا، علی خاکسار با بیان اینکه بالغ بر 150 برنامه نوروزی برای عید 97 پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: با توجه به رویداد 2018 نوروزگاه امسال بسیار متفاوت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و آئینی در نوروز 97 بیان کرد: ایجاد نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی در نقاط مختلف شهر و شهرستان‌های استان همدان نیز در ایام نوروز از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان هم چنین از برگزاری نوروزخوانی و اجرای بازی‌های بومی و محلی خبر داد و گفت: سایت باستان‌شناسی ویژه کودکان و نوجوانان برای بررسی و آشنایی با تاریخ در هگمتانه ایجاد می‌شود.

وی با اعلام هوشمندسازی موزه‌ها و اماکن تاریخی، تصریح کرد: در موزه‌ها و ابنیه تاریخی، اپلیکیشنی نصب می‌شود تا افرادی که به داخل موزه می‌روند، بدون حضور راهنما نیز به اطلاعات صوتی و تصویری موزه دست یابند.

خاکسار استفاده از ظرفیت پیاده‌راه و مسیر «آرامگاه بوعلی تا هگمتانه» برای اجرای برنامه‌ها در مقاطع مختلف زمانی را مهم دانست و افزود: وجود درشکه‌ای برای گردش و جذابیت‌بخشی به پیاده‌راه آرامگاه بوعلی تا هگمتانه باید شهرداری وارد عمل شود.

وی با تأکید بر اینکه ارشاد با اجرای نمایش و تئاترهای شهری در نوروزگاه امسال برنامه دارد، خاطرنشان کرد: جنگ شادی نیز در چند نقطه‌ از شهر از جمله آرامگاه باباطاهر و مقابل ستاد تسهیلات نوروزی اجرا می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در نوروز 97 در همه شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در همدان نیز چند نقطه برای برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی پیش‌بینی شده که هنوز مکان‌های آن مشخص نیست و سیاه‌چادرهایی نیز در تپه باستانی هگمتانه در نظر گرفته می‌شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر