پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۰۶
|
کد خبر: ۲۲۱۶
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

ارتباط با صنعت به ارزشیابی دانشگاه‌ها اضافه شد/ حمایت از دانشجویان

دکتر شاهین آخوندزاده با اشاره به حمایت از دانشگاه های علوم پزشکی و کمیته های تحقیقات دانشجویی از افزودن میزان ارتباط با صنعت به ارزشیابی سالانه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از مهر، دکتر شاهین آخوندزاده درباره برنامه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برای ارتقای پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال ۹۸ گفت: این برنامه مشخص شده است و ما در وزارت بهداشت هر ساله با ارزشیابی پژوهشی که انجام می‌دهیم تصویر کلی پژوهشی دانشگاه‌ها را مشخص می‌کنیم.

وی افزود: از همین رو به دانشگاه‌های علوم پزشکی که نیاز به کمک داشته باشند کمک می‌کنیم. برای این منظور هر هفته با یک دانشگاه جلسه داریم و راهکارهای ارتقای پژوهشی آن دانشگاه را مشخص می‌کنیم.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: قطعاً با حمایت بیشتر از دانشگاه‌های علوم پزشکی سهم تولیدات علمی حوزه پزشکی در سال ۹۸ افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به حمایت از کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: در سال در ردیف‌های بودجه حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای کمیته تحقیقات دانشجویی در نظر گرفته شده است که ما در وزارت بهداشت این میزان را ۴ برابر کرده‌ایم و به میزان ۲ میلیارد تومان از کمیته‌های تحقیقات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی حمایت می‌شود.

آخوندزاده یادآور شد: امسال در شهریورماه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه میزبان نشست سراسری کمیته‌های تحقیقات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی است و ما بیشترین توجه را به این بخش خواهیم داشت زیرا معتقدیم که حمایت از بخش دانشجویی نشاط بیشتری به تحقیقات وارد می‌کند.

وی از تغییر ارزشیابی‌های پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: تغییر عمده این است که هر دانشگاهی که بتواند منابع بیشتری را جذب کند و آن را در پژوهش صرف کند امتیاز بیشتری دریافت می‌کند. جذب منابع اهمیت زیادی دارد.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: علاوه بر ارزشیابی سالانه ارزشیابی فناوری هم صورت می‌گیرد که با خروجی علم متفاوت است. در ارزشیابی فناوری تنها به جذب منابع، ارتباط با صنعت و تعداد شرکت‌های دانش بنیان و اینکه چقدر پول در دانشگاه آمده است توجه کرده‌ایم.

وی گفت: نتیجه ارزشیابی هر سال در سال آینده مشخص می‌شود و ارزشیابی فناوری در سال ۹۷ به صورت پایلوت اجرا شد و در سال ۹۸ به صورت رسمی و جدی انجام می‌شود. بنابراین ارزشیابی سال ۹۷ دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس دو ارزشیابی خروجی علم و ارزشیابی فناوری انجام می‌گیرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست