پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۵۵۴
|
کد خبر: ۲۲۵۴
سید کمال حسینی یمین در جشن اعیاد شعبانیه بيان كرد: تفاوت با حسین و یا حسین تنها یک نقطه است و آن یک نقطه، عمل به سیره اهل بیت است؛ یکی از اشکالات ما ندانستن سنت‌های الهی است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، در جشن اعیاد شعبانیه که با تلاش هيئت دانشگاه بوعلی سینا در مسجد بزرگ دانشگاه برگزار شد، سید کمال حسینی یمین با اشاره به لزوم تبعیت از اهل بیت در سبک زندگی گفت: تفاوت با حسین و یا حسین تنها یک نقطه است و آن یک نقطه، عمل به سیره اهل بیت است؛ یکی از اشکالات ما ندانستن سنت‌های الهی است.

وی افزود: پیامبر میفرمایند: تا زمانی که مومن در کمک به برادر خود کوشا باشد خدا هم او را کمک خواهد کرد، که این یک یک سنت الهی است.

حسینی یمین گفت: در روایات آمده است كه مردم خانواده خدا هستند، به خلق خدا خدمت کنید و همچنین در جای دیگری ذکر شده است که اگر حاجت دیگری را برآورده کنی، خدا هم حاجت تو را برآورده می‌کند و این کار تو را به ولایت خدا می‌رساند.

وی اظهار داشت: در بدترین درجه جهنم کسانی هستند که جزو نمازخوان‌ها نبوده‌اند و ویل چاهی در آنجاست برای نمازخوانانی که درباره نمازشان سهل انگارند و کسانی که ریا می‌کنند و کسانی که از دادن چیزهای کوچک منع می‌کنند.

وی بیان کرد: در روایات آمده است که حرکت مردم در مسیر برآوردن حاجت مردم از ۷۰ بار ثواب زيارت خانه خدا بیشتر است و همچنین انسان مومن وقتی نیاز برادرش را می‌داند قبل از درخواست نیاز او، نیازش را برطرف می‌کند؛ در مسأله سیل که اخیرا رخ داد، برادران ما حتی درخواست کمک کردند اما هنوز نیازشان برطرف نشده است.

وی تاکید کرد: کمترین کمک شما گرهی از کار سیل زدگان باز خواهد کرد؛ این کمک و خدمت‌رسانی به مردم چه مالی و چه یدی در سیره اهل بیت تاکید شده است.

خبرنگار: میرزایی

عکس: هیأت دانشجویی دانشگاه


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر