پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۹۵
|
کد خبر: ۲۲۵۷
دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در همایش شیمی، نشاط و همدلی، که با محوریت کمک به سیل زدگان و تجلیل از جانبازان برگزار شد، گفت: هر کشوری برای داشتن استقلال و ایستادگی باید هزینه‌اش را بپردازد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در همایش شیمی، نشاط و همدلی، که با محوریت کمک به سیل زدگان و تجلیل از جانبازان و همزمان با اعیاد شعبانیه برگزار شد، با اشاره به تصمیم اخیر امریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأکید کرد: ایران اسلامی همواره هزینه‌های زیادی را برای سربلندی و استقلالش پرداخته است و این هجمه‌های استکبار جهانی هیچ تأثیری بر جایگاه سپاه در کشور ما نخواهد داشت.

وی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی ایران و حادثه سیل در روزهای ابتدایی سال جدید، یادآور شد: علیرغم آن که حوادث سیاسی و طبیعی در کنار هم قرار گرفته و فشارهای اقتصادی نیز وجود دارد، اما نیروهای نظامی، ارتش، سپاه و بسیج از شمال تا جنوب ایران به سیل زدگان یاری می‌رسانند.

محمدی فر با بیان این موضوع که ایرانیان همنوع دوست، هیچ گاه یکدیگر را در حوادث رها نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه به عنوان سنگر علم، سنگر معنویت نیز هست و اساتید، دانشجویان و کارمندان علاوه بر کمک‌های نقدی و غیر نقدی به سیل زدگان، به خصوص در استان‌های لرستان و خوزستان برای مشارکت و همفکری و کمک‌رسانی در حوزه‌های تخصصی گروه‌های جهادی اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه افزود: باید از تجربیات حوادث گذشته درس مهمی بگیریم و با بهره‌گیری از علم شهرسازی و سایر علوم مرتبط، منازل مسکونی را مناسب با هر اقلیم بسازیم و آینده را بهتر مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به رسوب شناسی در علم ژئومورفولوژی و نیز شواهد ظاهری امروز، از بین رفتن پل‌هایی که در حدود 2هزار سال گذشته سیل‌های متعددی را تحمل کرده‌اند، نشان دهنده این است که شاید در چهارصد سال اخیر از لحاظ فراگیری چنین سیلی در کشور نداشته‌ایم و لذا مدیریت این فاجعه گسترده یک همت ملی و همگانی را می‌طلبد و نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاست.

محمدی فر در نهایت تأکید کرد: ایران با داشتن رتبه 16 تولیدات علمی باید از علوم مختلفی که اجتماع بشری بدان نیاز دارد، برای مدیریت صحیح‌تر استفاده کند و امیدواریم با قرار دادن دانشگاه‌ها در این مسیر، کشور بزرگ و کهنسال ایران با داشتن ریشه‌های تمدنی عظیم که با اسلام قوی شده‌اند با سربلندی به راه خود ادامه دهد.

خبرنگار: قاسمیه

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست