پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۱۹
|
کد خبر: ۲۲۶۲
رئیس دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: ماهیت دانشگاه، واقع‌گرا بودن آن است. جمع هم‌اندیشی اساتید و‌ نخبگان یک جمع نقادی است که قرار است مسائلی را حل کنند؛ انتقاد یعنی دیدن محاسن و معایب در جهت بهبود برای جلوگیری از ساکن بودن.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در جلسه هم‌اندیشی اساتید، با حضور اساتید و نخبگان و با موضوع راهکار‌های عملی شدن گام دوم انقلاب در سالن فجر ساختمان مرکزی برگزار شد، گفت: از گذشته دانشگاه ارتباط خوب و مناسب و تنگاتنگی با نهادهای مختلف از جمله نمایندگی‌های ولی فقیه داشته است؛ یعنی درهای دانشگاه به روی جامعه باز است و دانشگاه به جامعه تعلق دارد.

وی افزود: ماهیت دانشگاه، واقع‌گرا بودن آن است. جمع هم‌اندیشی اساتید و‌ نخبگان یک جمع نقادی است که قرار است مسائلی را حل کنند؛ انتقاد یعنی دیدن محاسن و معایب در جهت بهبود برای جلوگیری از ساکن بودن.

محمدی فر عنوان کرد: اولین بحث این است که باید به آگاهی برسیم. در مرحله بعد رسیدن به خودآگاهی اهمیت دارد. اما در نشست‌های هم‌اندیشی از اگاهی و‌ خودآگاهی گذشته‌ایم و میخواهیم ‌خودآگاهی منتقدانه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدتی است که بحث گام دوم مطرح شده است که شاید در نگاه ظاهری چیز جدیدی در آن مشاهده نکنیم اما در عمق آن، نیازمند استخراج مفاهیم کلان و ویژه هستیم.

وی بیان کرد: در مجموع ۹ سال از ۱۰ سال گذشته، سال اقتصادی نام گذاری شده است یعنی بحث اقتصاد و معیشت مطرح است و باید به اقتصاد و معیشت برسیم.

وی اظهار کرد: برای تحقق گام دوم نیازمند یک بازمهندسی در بسیاری از عرصه ها از جمله فرهنگی هستیم. ما باید بتوانیم از دانش کسب درامد کنیم و معیشت را با استفاده از علم توسعه دهیم.

همچنین وی در پایان خبر داد: یک دبیرخانه دائمی با همکاری حوزه علمیه خواهیم داشت تا بتوانیم در حوزه‌های انسانی بیشتر فعالیت کنیم.

خبرنگار: میرزایی

عكس: اميني


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست