پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۶۷
|
کد خبر: ۲۲۶۳
آیت الله حبیب الله شعبانی در جلسه هم انديشي اساتيد دانشگاه بوعلی سینا گفت: پیش فرض گام دوم، وجود یک تمدن مبتنی بر تعالیم اسلامی است‌ که با لحاظ انسان‌شناسی دینی می‌توان یک تمدن اسلامی را طراحی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در جلسه هم‌اندیشی اساتید که با حضور اساتید و نخبگان و با موضوع راهکار‌های عملی شدن گام دوم انقلاب در سالن فجر ساختمان مرکزی دانشگاه بوعلی سینا گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی و فضای نقدی که راحت بتوانیم یک‌دیگر را نقد کنیم و باهم گفتگو کنیم، لازم است.

وی بیان کرد: گام دوم انقلاب مبتنی بر پیش‌فرض‌های اعتقادی است و اگر آن پیش‌فرض‌ها پذیرفته نشود، در مرحله اجرا دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: اولین بحث در رابطه با حضور جوانان و نخبگان است که دانشگاه محل تجمیع آن دو است یعنی هم نخبه و هم جوان و هم نخبگان جوان را شامل می‌شود و دو مولفه اساسی برای رشد کشور را داراست.

وی تاکید کرد: بنده به شدت معتقدم که در جامعه باید راه برای جوانان و نخبگان در عرصه‌های مدیریتی باز شود و امیدوارم در گام دوم انقلاب نخبگان و جوانان ما، حضور چشمگیری داشته باشند.

وی تشریح کرد: پیش فرض گام دوم، وجود یک تمدن مبتنی بر تعالیم اسلامی است‌؛ اعتقاد این بیانیه بر این است که رشد و ‌توسعه‌ای که در جامعه اتفاق افتاده است مبتنی بر مهندسین غربی، انسانگرایی محض، تفکرات اومانیستی و سبک زندگی غربی است؛ که البته با لحاظ انسان‌شناسی دینی می‌توان یک تمدن اسلامی را طراحی کرد.

وی تبیین کرد: یکی از مشکلات ما در عرصه علوم انسانی این است که توسعه به راحتی اتفاق نمی‌افتد، تکامل در علوم انسانی به سادگی نیست و ‌نیازمند بارش فکری در جمع‌های نخبگانی است.

وی ادامه داد: بحث نظام‌سازی یک بحث تمدن فکری است؛ فضای علمی فضای نقد و ‌گفتگو است.

خبرنگار: میرزایی

عکاس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی