پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۷۴
|
کد خبر: ۲۲۶۷
مدیر اجرایی و مسؤول راه اندازی دانشگاه بین المللی D8، در گفتگوی اختصاصی با بسنا، اظهار داشت: اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه بین المللی D8 در روزهای 9 و 10 اردیبهشت ماه سال جاری، معادل 29 و 30 آوریل 2019 در وزارت علوم، تحقیقات فناوری برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

دکتر ستار عزیزی عضو هیأت علمی حقوق دانشگاه بوعلی سینا، مدیر اجرایی و مسؤول راه اندازی دانشگاه بین المللی دی 8، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، اظهار داشت: اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه بین المللی دی 8 در روزهای 9 و 10 اردیبهشت ماه سال جاری، معادل 29 و 30 آوریل 2019 در وزارت علوم تحقیقات فناوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: پس از طی مراحل مقدماتی تصویب اسناد دانشگاه در دبیرخانه سازمان و ارکان آن از جمله کمیسیون و اجلاس وزرای خارجه و پس از سفر دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی دی8 اولین جلسه مراجع تماس ملی 8 کشور دولت عضو (اندولزی، مالزی، پاکستان، ترکیه، ایران، بنگلادش، مس و نیجریه) در سال 1397 در شهر همدان و در دانشگاه بوعلی سینا به عنوان دانشگاه بنیان گذار برگزار شد؛ خوشبختانه معاونان وزرای 6 کشور در جلسات حضور داشتند، نمایندگان اندولزی و مس حضور نداشتند.

مدیر اجرایی و مسؤول راه اندازی دانشگاه بین المللی دی8 تصریح کرد: در این جلسات، پیش نویس پیشنهادی اساس نامه دانشگاه، به تصویب جلسه ی مراجع تماس ملی رسید و مقرر شد نهایتا در جلسه هیأت امنا متشکل از وزرای علوم این 8 کشور عضو نیز به تصویب برسد؛ خوشبختانه با اعلام آمادگی وزرای علوم دولت ها، در سطح وزیر یا نمایندگان خاص وزیر، برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در تهران ما شاهد تصویب نهایی اساس نامه خواهیم بود و به این ترتیب مراحل حقوقی راه اندازی دانشگاه بین المللی دی8 تکمیل خواهد شد.

دکتر عزیزی خاطرنشان کرد: با تشکیل دانشگاه بین المللی دی8، در واقع اولین دانشگاه بین المللی واقعی در ایران تاسیس خواهد شد، به این معنا که نهاد تاسیس کننده آن یک سازمان بین المللی است و افتخار میزبانی دانشگاه را جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی گفت: این دانشگاه متعلق به سازمان همکاری اقتصادی متشکل از 8 کشور در حال توسعه اسلامی است؛ این سازمان جمعیتی نزدیک به یک میلیارد و پونصد میلیون نفر را در خود جای می دهد و این موفقیت بزرگی برای دیپلماسی علمی جمهوری اسلامی ایران است که موفق به تاسیس آن شده است.

خبرنگار: اسماعیلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست