پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۹۴۶
|
کد خبر: ۲۲۷۱
حجت الاسلام والمسلمین ابوذر طالبي گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اوج نگاه رهبری به جوانان است و ایشان فرمودند که جوان ها می توانند گام دوم انقلاب را به نتیجه برسانند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوذر طالبي در جشن ولادت حضرت علي اکبر(ع) و روز جوان كه در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلي سینا برگزار شد، بيان كرد: حضرت علی اکبر(ع) جوان در تراز انقلاب، دين و خدا است و هرچه خوبان همه دارند حتی رسول الله، جز رسالت و امامتش، در وجود علی اکبر(ع) جمع است.

وي افزود: در این عالم، زماني كه از شخصي به جوانمردي ياد مي كنيم كه از هر لحاظی کامل است، از علی اکبر نام می بریم، چرا كه علی اکبر(ع) شاخصه چنین جوانی است.

طالبي اظهارداشت: دوران جوانی برای هر انسانی که بتواند آن را درک کند یک فرصت و همانطور كه در روایت آمده، یک نعمت از جانب خداست؛ این دوران طلایی ترین دوران زندگی است.

وي اضافه كرد: دوران جوانی به اندازه ای با اهمیت است که حضرت علی(ع) با اینکه بهترین استفاده را از جوانی اش کرده است برای اینکه هشداری برای همه باشد در مناجات شعبانیه می فرماید: خدایا عمرم را تباه کردم در شر و شور دنیا، جوانی ام را در مستی راه هایی که از تو دور شدم، تباه کردم.

حجت الاسلام طالبي تشريح كرد: آفت جوانی و چیزی که آن را به تباهی می کشاند، مستی و سرمستی جوانی است؛ سرمست بودن به جوانی و گمان اینکه این قدرت دائما با اون همراه خواهد بود، انسان را بیچاره می کند.

وي خاطر نشان كرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اوج نگاه رهبری به جوانان است و ایشان فرمودند که جوانها می توانند گام دوم انقلاب را به نتیجه برسانند؛ در این بیانیه آمده است که امید، سرمایه و تلاش جوان ها و هم چنین اعتماد به آنها، می تواند انقلاب را به ثمر خودش برساند، زیرا جوان ها در دفاع مقدس و طول ایام گذشته خودشان را ثابت کرده اند.

ابوذر طالبي افزود: علی اکبر(ع) در دنیایی که اختیار دارد، چشم خود را بر امامت و ولایت و تمام این مناصب می بندد و در کربلا به شهادت می رسد، لذا ایشان یکی از مقام های کربلاست. بعد از اینکه امام حسین(ع) در کربلا به علی اکبر(ع) فرمودند که پایان این کاروان مرگ است، علی اکبر(ع)از ایشان پرسید: حالا که پایان ما مرگ است آیا مسیر ما مسیر حقی است؟ ایشان فرمودند: بله، پس علی اکبر(ع) گفتند: چون مسیر حق است دیگر باکی از مرگ نداریم.

وي تأكيد كرد: چیزی که جامعه، مسؤولین و دانشگاه ما نیاز دارد، شناخت مسیر حق، ایستادن در اين مسير و ترویج آن است.

طالبي توضيح داد: ما بیش از ۳۶۰۰ شهید امت اسلام داریم که ایرانی نیستند اما در ایران شهید شده اند و این اتفاق در جواب آنهایی است که می گویند: نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران. كه شهید محمد نور الشواف یکی از آنهاست. این جوان از نیروهای اطلاعات عملیات بوده و در ماءوت عراق شهید میشود.

وي افزود: این شهید در بخشی از وصیت نامه خود می نویسد: اگر من شهید شدم، اگر مفقود شدم، اسیر یا جانباز شدم، به اندازه پیدا کردن جنازه من وقت مسئولین جمهوری اسلامی ایران را نگیرید چرا که آنها اهداف بالاتری دارند.

حجت الاسلام طالبي در پايان گفت: جوانی حاضر می شود به آن بلا مبتلا بشود، در صورتي كه خاک این کشور براي او نیست اما اینگونه سخن میگوید، زیرا مدار حق را پیدا کرده است و این علی اکبر(ع) است که این مکتب را پایه گذاری می کند.

خبرنگار: تقوائي


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر