پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۰۰۵
|
کد خبر: ۲۲۷۲
با تلاش انجمن اسلامی دانشجویان معتدل و کانون فرهنگی و هنری تئاتر دانشگاه، نخستین جشنواره ۳روزه نمایش‌نامه‌خوانی ملی دانشجویی پرسونا در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، با تلاش انجمن اسلامی دانشجویان معتدل و کانون فرهنگی و هنری تئاتر دانشگاه، نخستین جشنواره ۳روزه نمایش‌نامه‌خوانی ملی دانشجویی پرسونا از 26 تا 28 فروردین ماه در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

عنوان نمایش‌نامه‌خوانی زیر مجموعه تخصصی تئاتر است که تاریخ مطرح شدن آن در ایران به 10 سال می رسد؛ در تعریفی ساده می‌توان گفت که در نمایش‌نامه‌خوانی یکسری عناصر تئاتر صحنه ای مانند گریم، آکساسوار، موسیقی و لباس های خاص حذف می شود و صرفا حالت صورت و لحن و صدا مهم است.

هدف از برگزاری این جشنواره مطرح شدن فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه در سطح کشور و پتانسیل‌هایی است که در دانشگاه و استان همدان گمنام مانده اند.

واژه "پرسونا" را از ۲ بُعد روان‌شناسی و تئاتر می‌توان بررسی کرد؛ ما در زندگی هنگامی که با آدم‌های مختلف معاشرت می‌کنیم برخوردهای مختلفی صورت می‌گیرد و نقاب‌های متفاوتی به چهره می‌زنیم که در علم روان‌شناسی به هریک ازاین نقاب‌ها پرسونا گفته می شود.

در یونان باستان بازیگران برای اینکه بتوانند نقش های مختلف را اجرا کنند از نقاب هایی استفاده می کردند که در تئاتر به هریک از این نقاب ها پرسونا گفته می شد.

در این جشنواره از مجموع آثار ارسالی، 12 اثر به مرحله اجرا رسیدند که در این سه روز دانشجویان در قالب گروه های مختلف به رقابت باهم پرداختند.


خبرنگار: حامدی

عکاسان: امامی، زند، آقایی، امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر