پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۰۱۲
|
کد خبر: ۲۲۷۳
زمین چمن مصنوعی دانشکده هنرومعماری دانشگاه بوعلی سینا، با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان افتتاح شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با حضور در شهر همدان، زمین چمن مصنوعی دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا، به مساحت 1000 متر مربع و با اعتباری در حدود 2 میلیارد ریال را افتتاح کرد.

وی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: سراهای دانشجویی نیاز جدی دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

صدیقی با بیان اینکه طرح ارتقای سراهای دانشجویی در مدت سه سال انجام شده، افزود: تاکنون 587 سرای دانشجویی در کل کشور ارتقا یافته است.

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مجموع یک‌هزار و 50 خوابگاه دانشجویی داریم، درحالیکه در وزارت علوم 75 هزار ظرفیت خوابگاهی نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه وزارت علوم ساخت 200 خوابگاه تا پایان سال 98 در سطح کشور است که برای ساخت آن از پتانسیل بخش خصوصی و خیرین نیز استفاده خواهد شد.

صدیقی با اشاره به اینکه سال گذشته در 26 طرح موافقت اصولی در 26 دانشگاه کشور، درخواست 117 میلیارد تومان تسهیلات داشته‌ایم، بیان کرد: وضعیت رفاه دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در کشور نسبتا مطلوب است.

وی در خصوص برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی خبر داد: المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان، تابستان98، در 9 رشته ورزشی با حضور 4 هزار دانشجوی دختر و پسر از سراسر کشور در دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه الزهرا برگزار می شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در زمینه تغذیه دانشجویان و روند مطلوب کردن غذاخوری‌های دانشجویی یادآور شد: برنامه‌ها در راستای بهبود کیفیت غذاها و قرار است آشپزخانه‌ها از شکل سنتی به صنعتی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 115 آشپزخانه دانشجویی از شکل سنتی به صنعتی تبدیل شده است، گفت: در کنار غذاخوری‌های دانشجویی 105 رستوران مکمل نیز در دانشگاه‌ها برای تنوع بخشی غذاهای دانشجویی راه‌اندازی شده است.

گفتنی است با حضور معاون دانشجویی وزیر علوم، نمایشگاههفته سراهای دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا افتتاح شد.

در جریان این سفر، دکتر صدیقی و هیأت همراه از مجموعه خوابگاه ها و سلف های غذاخوری دانشجویی و همچنین از مجموعه فضاهای ورزشی دانشگاه بوعلی سینا بازدید کرد.


خبرنگار: اسماعیلی

عکس: حسن الفت


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست