پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۵۰
|
کد خبر: ۲۲۷۸
يعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا در جشن ازدواج دانشجویی گفت: امروزه مشکلات زندگی فردی و فردگرایی، جوانان را در لاک خود فرو برده است و راهکار ما در تمدن ایرانی اسلامی خود موضوع مقدس تشکیل زندگی مشترک است و ما هم نهاد خانواده را ارج می‌نهیم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا در مراسم جشن بزرگ ازدواج دانشجویی که همزمان با اعیاد شعبانیه و به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبری در سالن سرو دانشکده کشاورزي دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، گفت: آنچه که ما این روزها گرفتار آن هستیم‌ را خودمان ساختیم؛ اگر به قبل از تفکر مدرنیسم در این جامعه نگاه کنیم، خانواده‌های سالم و جوانانی که به هنگام ازدواج می‌کنند و عنصر مفیدی هستند را مشاهده می‌کنیم که با زندگی مشترک به آرامش می‌رسیدند وجود داشت.

وی عنوان کرد: خانواده یک نهاد عمده است که یک اجتماع بزرگ را تشکیل می دهد؛ با دقت در مشکلات جامعه می‌بینیم که تمام آن‌ها از خانواده ها شروع شده است.

وی بیان کرد: در کشور‌های دیگر به خصوص جوامع غربی می‌بینیم که به صورت ویژه به موضوع ازدواج و فرزندآوری و تربیت فرزند توجه می‌کنند که نشان‌دهنده اهمیت عنصر خانواده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: امروزه مشکلات زندگی فردی و فردگرایی، جوانان را در لاک خود فرو برده است و راهکار ما در تمدن ایرانی اسلامی خود موضوع مقدس تشکیل زندگی مشترک است و ما هم نهاد خانواده را ارج می‌نهیم.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ما دچار تجملگرایی شده است که با زندگی دانشجویی باید اصلاح شود؛ الگوهای بزرگ ما حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) که زندگی خود را ساده شروع کردند، هستند و زندگی زیبایی را رقم زدند.

وی در توصیه‌ای به دختران جوان گفت: امیدوارم که دخترخانم‌ها توقعات خود را با وضعیت موجود بسنجند و بعضی مسایل را تحمیل نکنند و از تجملات بپرهیزند.

وی در خطاب به زوج‌های حاضر در جمع گفت: امیدواریم آرامشی که از تشکیل زندگی مشترک حاصل می‌شود بدرقه راهتان شود و زندگی با عشق را برایتان آرزومندم.

خبرنگار: میرزایی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست