پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۵۳
|
کد خبر: ۲۲۸۰
با تلاش جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بوعلي سينا؛

دفتر رسانه اي ترنجستان افتتاح شد + گزارش تصویری

با تلاش جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بوعلي سينا، دفتر رسانه اي ترنجستان در اين دانشگاه افتتاح شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگاربسنا، در افتتاحیه دفتر رسانه ای ترنجستان كه با تلاش جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه بوعلي سينا در سالن سینما دانشکده علوم پایه برگزار شد، دکتر عروتی موفق، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، گفت: امروزه رسانه های غربی در ذائقه فرهنگی افراد جامعه تاثیر به سزایی داشته و آنها را به سمت اهداف خود می کشانند، که زنگ خطری برای جمهوری اسلامی و سایر کشور ها به شمار می رود.

وی افزود: هرکدام از ما باید به اندازه خود در اصلاح تغییر ذائقه فرهنگی افراد، علی الخصوص جوان ها تلاش کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه ادامه داد: افتتاح دفتر رسانه ای ترنجستان، حرکتی است در جهت برگرداندن ذائقه ها به مسیر اصلی که مشارکت همگانی را می طلبد.

دکتر عروتی در پایان خاطرنشان کرد: اميدواريم با پیگیری و مداومت در این وجهه همتی، بتوانیم تغییر ساختاری در ذائقه فرهنگی کشورمان ایجاد کنیم.

در ادامه مراسم، مرتضي جهانی مقدم دبیر جامعه اسلامی دانشجويان دانشگاه بوعلي سينا در خصوص افتتاحیه ترنجستان اظهار داشت: فارغ از چه گفتن، ما نیاز داریم چگونه بگوییم یعنی زیبا گفتن نیز احتیاج است، پس ما نیازمندیم که به صورت جدی وارد عرصه رسانه شویم.

وی در ادامه تشریح کرد: جامعه اسلامی دانشجويان دانشگاه بوعلی سینا بعد از ۲۴سال تجربه و سابقه در گسترش رسانه ایی نیازمند این است که ساختاری برای آن تدوین شود.

دبیر جامعه اسلامی افزود: اتفاقات بزرگی را در دنیای واقعی با استفاده از دنیای مجازی می توان رقم زد که فارغ از ساختار آن، انگیزه ای است که پشت آن است.

وی ادامه داد: در همین راستا ترنجستان، با ساختار خاص خود ایجاد شده است و در حوزه تعامل با تشکل های دیگر، آغوش ترنجستان کاملا باز است و هدف آن حفظ اتحاد بین تمام تشکل ها است.

وی در پایان گفت: مجموعه به رنگ آب، تحت عنوان فصل شک مقدس ایجاد شده است و در آن سوالاتی که دغدغه های ذهن مخاطب را خراش می دهد، به چالش می کشد.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام حسین نظری، از اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین کارشناس برنامه به رنگ آب اظهار داشت: با تکامل ابلیس در طول تاریخ، بخشی از رسانه ها در خدمت جبهه باطل قرار گرفته است.

وی افزود: مرجفون کسانی هستند که اخبار سست و لرزان پخش می کنند و این کلمه از واژه ارجاف به معنی اشاعه اباطیل است که هدف آن ایجاد اضطراب عمومی است.

نظری تاکید داشت: ابلاغ آشکار بیان از خاصیت های جبهه حق است که آمیختن آن با شبهات از جبهه باطل محسوب می شود.

وی به نقل از آیات قرآن معتقد بود که باید با تمام نیروی خود، پیاده نظام و سواره نظام عملیات را انجام داد تا موفقیت آمیز باشد.

وی در پایان افزود: امید است که ترنجستان با استفاده از ظرافت، بلاغت در گفتار و رساندن پیغا، مخاطب خود را شیفته خود کند و به امید روزی که محتوای رسانه ایی ترنجستان بر تارک فاخر بدرخشد.

در پایان مراسم همزمان با رونمایی از مجموعه به رنگ آب، حکم رئیس دفتر فرهنگی رسانه ای ترنجستان به امیرحسین مرادی اهدا شد.

خبرنگار: ياري

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر