پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۹۵
|
کد خبر: ۲۲۸۵
نخستین جلسه هیأت امنای دانشگاه بین‌المللی D۸، با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و داتو کوجعفر کوشاری دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای در حال توسعه موسوم به D۸ و برخی از وزیران علوم و آموزش عالی کشورهای عضو در تهران آغاز به کار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، در این نشستبین‌المللیکه در محل سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، پس از سخنرانی دکتر غلامی، گزارشی از برنامه‌ها و اهداف نخستینجلسههیأت امنای دانشگاهبین‌المللیD8 از سوی دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل ارائه شد.

ارائه گزارشرئیسدبیرخانه D8 و گزارش هیأت رئیسه دانشگاهبین‌المللیD8 از دیگر برنامه‌های این نشست بود که دکتر ستار عزیزی مدیر اجرایی دانشگاه بین المللی دی ۸، با تشکر از حضور وزرا و نمایندگان آموزش عالی ۸ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی بر ضرورت حضور دانشجویان نخبه این کشورها جهت تحصیل در دانشگاه بین المللی دی ۸ تاکید کرد..

وی همچنین از وزیر علوم، و قائم مقام ایشان در امور بین الملل، رییس دانشگاه بوعلی سینا، مسوولان وزارت امور خارجه و دبیرکل سازمان همکاری های افتصادی دی ۸ به جهت حمایت از تأسیس دانشگاه بین المللی دی ۸ قدردانی کرد..

وی در نهایت اظهار امیدواری کرد که از مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشجویان برگزیده این کشورها در شهر همدان، تحصیل خود را آغاز نمایند.

دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در سخنانی ضمن خوشامدگویی به هیأت های نمایندگی دول عضو سازمان همکاری های اقتصادی بر اهمیت تأسیس این دانشگاه که وابسته به دانشگاه بوعلی سینا است تاکید کرده و ظرفیت های دانشگاه بوعلی سینا جهت آغاز به کار مؤثر دانشگاه بین المللی D8 را پراهمیت ارزیابی کرد.

وی از همه هیأت های نمایندگی نیز دعوت کرد تا در صورت امکان به همدان سفر کرده و از نزدیک از امکانات دانشگاه بوعلی سینا بازدید نمایند.

بررسیو تصویبنهاییاسناد اولیه و آماده‌سازی گزارش اعضای هیأت امنا از دیگر بخش‌های نخستینجلسههیأت امنای دانشگاهبین‌المللیD8 بود.

گفتنی است، سازمان همکاری اقتصادی گروه هشتمتشکل ازکشورهای اسلامیدر حال توسعهدر سال۱۹۹۷به پیشنهاد نجم‌الدینابکانرئیسجمهور فقید ترکیهایجاد شدهو پیشنهادتأسیسدانشگاهیبینالمللیگروه هشت در بهمن اجلاس سران گروه هشت در استانبول۱۳۹۷تصویب شدهاست.

خبر و عکس: محمدی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست