پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۶۵
|
کد خبر: ۲۲۸۷
دکتر داتوکو جعفر کوشاری، دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای درحال‌توسعه D۸ اظهار داشت: تأسیس دانشگاه بین‌المللی D۸ به‌منظور ارتقا و ابداعات برای یک گذر طولانی از زمان بوده و در نقشه راه همکاری‌های دانشگاه‌های D۸ ارتقا و ترویج این همکاری باهدف نهادینه‌سازی همکاری‌ها و ایجاد مراکز تحقیقاتی D۸ برجسته شده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر کوشاری در اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه بین المللی D8 که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: هدف از تأسیس دانشگاه بین‌المللی D8 تقویت همکاری‌های بین اعضا و دولت‌های عضو آن از طریق تبادلات بین دانشگاهی در زمینهٔ مبادله دانشجو در بین اعضای این دانشگاه و باهدف مشارکت بین‌المللی قابل‌قبول در سطح دانشگاه‌ها خواهد بود.

وی از دانشگاه بوعلی سینا برای تأسیس این بنیاد استوار و پایدار قدردانی کرد و افزود: خوشحال هستم که عضو انجمن معتبری همچون دانشگاه بوعلی سینا هستم زیرا بوعلی‌سینا چهره‌ای شناخته‌شده درزمینهٔ علم، تمدن، پزشکی، ستاره‌شناسی و تمدن اسلامی بوده است.

دکتر کوشاری درخصوص تأسیس این دانشگاه بین‌المللی گفت: ارتقای ارزش‌هایی مانند اعطای بورس، یادگیری، تحقیق، استقلال دانشگاه، توسعه علوم و فناوری و همزیستی صلح‌آمیز در بین مذاهب از دیگر اهداف این دانشگاه به شمار می‌رود.

وی همچنین از مقامات آموزش عالی کشورهای عضو تشکر کرد و گفت: از اعضای کشورهای عضو برای تعهدی که نسبت به تأمین مالی جهت پذیرش، ۵ دانشجوی پست دکتری برای ادامه تحصیل درزمینهٔ علوم و فناوری در دانشگاه بین‌المللی D8 داشتند قدردانی می‌کنم.

دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای درحال‌توسعه D8 افزود: دانشگاه بین‌المللی D8 به‌منزله یک‌قطب از دانشمندان و عالمان و مخترعان جهانی است و باور ما بر این است که هزاران بوعلی سینا هستند که با کمک دانشمندان و مبتکران جوان و با برخورداری از کیفیت سطح بالا، هوش و درک عالی می‌توانند به ظهور برسند.

وی گفت: ۲۱ دانشگاه از سوی ۵ دولت عضو از طریق D8 برای مشارکت در این شبکه منصوب‌شده‌اند و این شبکه D8 قادر خواهد بود تا سطح ابداعات، اختراعات و تحقیقات را در میان کشورهای عضو خود گسترش دهد تا رشد اقتصادی برای توسعه پایدار هم گسترش یابد.

دکتر کوشاری افزود: مکانیسم این همکاری قابلیت توسعه تحقیقات و تبادل دستاوردهای پژوهشی را با صنایع در میان کشورهای عضو گسترش می‌دهد و همچنین توسعه تسهیلات آزمایشگاهی در بین محققان باعث هدایت پروژه‌های تحقیقاتی مشترک بین نهادهای پژوهشی و نهایتاً منجر به ایجاد برنامه‌هایی درزمینهٔ تبادلات پژوهشی و دانشجویی در بین دولت‌های عضو D8 می‌شود و بدین ترتیب دانشگاه‌ها منبعی از تبادلات علم و فناوری با بخش خصوصی و پارک‌های علم و فناوری خواهند شد.

سازمان همکاری اقتصادی گروه هشت متشکل از کشورهای اسلامی در حال توسعه در سال ۱۹۹۷ به پیشنهاد نجم‌الدین ابکان رئیس جمهور فقید ترکیه ایجاد شده و پیشنهاد تأسیس دانشگاهی بین المللی گروه هشت در بهمن اجلاس سران گروه هشت در استانبول ۱۳۹۷ تصویب شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست