پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۸۵
|
کد خبر: ۲۳۰۴
آیت الله موسوي اصفهاني در مراسم بزرگداشت شهيد قاسمي:

تجليل از مقام شهيد، يعنى تجليل از صراط مستقيم

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه های علمیه استان همدان گفت: تجليل از مقام شهيد، يعنى تجليل از صراط مستقيم و تجليل از مسير شهدا و اصحاب آنها يعنى نگه داشتن خط شهادت در راه پرودگار متعال.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، آیت الله سیدمصطفی موسوي اصفهاني، در مراسم بزرگداشت شهيد قاسمي كه با تلاش دبيرخانه دائمي وحدت حوزه و دانشگاه هاي استان همدان در مسجد دانشگاه بوعلي سينا برگزار شد، بيان كرد: مسئله تجليل از علم و شهادت مسئله قرانى ما است و خوشا به حال افرادى كه به اين نتيجه رسيدند كه سرمايه ما در اين عالم عمر ما است، كه بايد در مسير الهى صرف شود؛ مخصوصا نعمت جوانى، كه بايستي در مسير رضاى خدا صرف شود.

وي افزود: ما بايد كلام امير المومنين را به خاطر داشته باشيم كه اگر راهى كه شما انتخاب كرديد، پيروان كمي دارد و اكثريت آن را نمي پسندند، وحشت نكنيد، بلكه به راه خود ادامه دهيد.

موسوي اصفهاني اضافه كرد: ما ابتدا بايد در انتخاب مسير الهي حداكثر تلاش را انجام دهيم، زيرا اين راه، موجب رضاى الهى و زندگي جاويدان مي شود، و بعد از انتخاب مسير دائم، بايد از خداى تبارك و تعالى استمداد هدايت كنيم.

وي تأكيد كرد: در آستانه ماه مبارك رمضان هستيم و بايد از شهادت مصطفى قاسمى درس بگيريم تا آمادگي لازم براى سفر الى الله را هم در بعد علمى و هم در بعد عملى، داشته باشيم؛ به خصوص در بعد شهادت طلبي، از خداوند تقاضا داشته باشيم كه اين شهادت را نصيب ما هم كند.

مدیر و استاد حوزه علميه همدان بيان كرد: تجليل از مقام شهيد، يعنى تجليل از صراط مستقيم و تجليل از مسير شهدا و اصحاب آنها يعنى نگه داشتن خط شهادت در راه پرودگار متعال؛ مسئله ترور يك شخصيت روحانى و به شهادت رساندن در روز روشن در كنار مدرسه علميه در مسير علم و عمل و تقوا و نماز و معنويت افتخاري براى شيعه و حوزه علميه است.

وي خاطرنشان كرد: درس براى ما همچون بت نيست كه آنرا بپرستيم، بلكه براى ما تدريس، نردبان است و همه دنيا يك مسير را دنبال مي كند و آن مسير الهي و شهادت در مسير محمد و ال محمد است.

آیت الله موسوي اصفهاني در پايان گفت: شهادت مصيبت نيست كه صبر لازم باشد، شهادت نعمت است كه بر آن شكر واجب است و چه بسا سعادت داشته باشد كه مرگ انسان هم باعث تبليغ دين خدا مى شود؛ اگر شهيد مصطفى قاسمى ١٠سال ديگر هم زنده مى ماند و همچين حماسه اى به عنوان شهيد اسلام شهيد روحانيت كه گناهش معمم بودن و دفاع از مكتب اسلام بود تبليغ نمى شد يا شهادت اين مرد كه منطقه را تكان داد.

خبرنگار: احمدلى

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی