پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۸۱
|
کد خبر: ۲۳۰۸
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا گفت: رمضان، ماه اسلام، پاکیزگی، تزکی، اصلاح نفس، برپاخاستن و در یک کلام ماه هدایت و جداکننده حق از باطل است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه بوعلي سينا، در مراسم پیشواز از ماه مبارک رمضان، كه با تلاش هيأت دانشگاه بوعلي سينا در مسجد بزرگ اين دانشگاه برگزارشد، گفت: برتری ماه مبارک رمضان بر سایر ماه های سال به سبب حرمت های فراوان و فضایل آشکاری که دارد چه در بیان قرآن و چه در گفتمان پیغمبر عظیم الشان اسلام و چه در سیره ی اهل بیت هویداست؛ پیرامون این ماه و همچنین کرامت و شرافت های آن، آنقدر سخن رفته و تاکید گشته است که به امری بدیهی تبدیل شده است.

عباسی اظهار داشت: یکی از خصوصیات زمانی این ماه، ظرف زمانی نزول فیض خدا درشب های ماه رمضان است که یکی از این فیض های خاص الهی همان کرم و بخشش خدا مي باشد که طبق روایات، خیر و رحمت و عفو پروردگار مانند باران بر سربندگان نازل می شود.

وی در ادامه بيان كرد: رمضان، ماه اسلام، پاکیزگی، تزکی، اصلاح نفس، برپاخاستن و در یک کلام ماه هدایت و جداکننده حق از باطل است.

مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا تشریح کرد: همانگونه که برای ورود به اماکن خاص معنوی، نیاز به آداب خاصی وجود دارد، ورود به این ایام خاص نیز آداب خود را دارد، مانند توبه و استغفار از گناهان، خواندن دعا و قرآن و روزه در ماه شعبان که انسان را آماده حضور در این ماه می کند.

وی تاکید كرد: در باقیمانده ماه شعبان، گناهان راجبران كرده و خود را آماده ورود به ماه فرخنده رمضان و بهره برداری بهتر آن داشته باشیم.

عباسی در ادامه متذکر شد: ماه رمضان، ماه طهارت و میهمانی خدا و در حقیقت عرصه ای برای تجلی حقیقت اسلام است، چرا که در این عرصه مجالی است که بندگان خدا به امر و رضای پروردگار از نیازهای طبیعی و حلال خود چشم پوشی کنند و سرتسلیم بر بندگی شکوهمند خالق بی همتای خویش فرود آورند.

وی درپایان خاطر نشان کرد: این ماه یعنی آزادی از خود حیوانی و تولد خود الهی است، چرا که در این ماه، بنده وجود خود را از تمایلات مادی و حیوانی زدوده وباهمین روزه، ضمن تطهیر جسم به تطهیر جان نیز می پردازد، تا روحش در عالم پاکی و تعالی از انوار هدایت بخش خدای متعالی بهره مند شده واهل تقوا و رستگاری شود.

خبرنگار:یاری


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست