پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۹۰
|
کد خبر: ۲۳۴۰
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی در مراسم عزاداری رحلت حضرت خدیجه (س) گفت: حضرت خدیجه یک زن نمونه در اسلام است و پیامبر اکرم(ص) در مورد ایشان فرمود "زمانی که جبهه حق تنها بود، این خدیجه بود که از من و جبهه حق حمایت کرد؛ خدیجه مادر همه امت است".
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام والمسلمین رحمانی در مراسم عزاداری رحلت حضرت خدیجه (س) گفت: حضرت خدیجه یک زن نمونه در اسلام است و پیامبر اکرم(ص) در مورد ایشان فرمود "زمانی که جبهه حق تنها بود، این خدیجه بود که از من و جبهه حق حمایت کرد؛ خدیجه مادر همه امت است".

وی در مورد تبیین مقام شامخ حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: شخصی که مورد تایید و تمجید ولی خدا قرار گیرد، دلیلی بر ارزش شخصیتی آن فرد می باشد. پس اینکه پیامبر(ص) در مورد حضرت خدیجه (س) می فرماید "ام المومنین " یعنی ارزش ایشان بسیار است.

رحمانی به روایتی از پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: خدیجه (س) در شأن و منزلت، در کنارحضرت مریم (س)، حضرت آسیه (س) و حضرت فاطمه (س) قرار گرفته است.

وی با تاکید به مقام با ارزش و مؤثر حضرت زینب و شجاعت ها و رشادت های تبلیغی ایشان در راستای تبیین واقعه کربلا و رسوای یزید، بیان کرد: تبلیغات سوء دشمنان ائمه در شقاوت های واقعه کربلا تاثیر گزار بود؛ به نحوی که نیروهای دشمن به قصد قربةالی الله به جنگ با امام حسین(ع) آمده بودند، اما حضرت زینب(س) با تبلیغات صحیح خود در شام و با سخنرانی های محکم کاری کرد که تبلیغات سوء دشمن شکست خورد و یزید رسواشد؛ حال این زینب، همان زینبی است که هنگام تولدش پیامبر اورا شبیه به حضرت خدیجه دانسته است.

رحمانی افزود: پیامبر به حضرت خدیجه می فرماید "خداوند در نزد ملائکه کرام خود به تو مباهات می کند".

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه از اشراف مکه بود و حدود هشتاد هزار شتر داشت؛ با اینکه بسیاری از تجار و بزرگان مکه طالب ازدواج با او بودند، اما او پیامبر را به همسری برگزید واین نکته که خود حضرت خدیجه در خواست ازدواج با پیامبر را با ابو طالب عموی پیامبر در میان گذاشت و این اتفاق همراه با زمانی بود که پیامبر(س) هنوز جایگاه اجتماعی نداشت و به پیامبری مبعوث نشده بود؛ به خاطر این موضوع حضرت خدیجه(س) مورد تمسخر بسیاری از زنان مکه قرار گرفت اما او چیزی در وجود پیامبر می دید، که دیگران از دیدن آن عاجز بودند.

رحمانی گفت: پیامبر (س) به حضرت زهرا (س) می فرماید "خداوند به علت عنایت و توجهی که به خدیجه داشت، وجود او را ظرفی برای رشد امامت قرار داد و تو را به او هدیه کرد؛ زمانی که همه مردم به من پشت کردند او مراتصدیق کرد و زمانی که جبهه حق تنها بود، او از جبهه حق حمایت کرد.

حجت السلام رحمانی در پایان سخنرانی خود به آخرین صحبت های حضرت خدیجه اشاره کرد وگفت: در لحظه وفات، خدیجه (س) به پیامبر(ص) عرض کرد که در کنار او بنشیند تا از وجود او بهره گیرد و از چهره او برای آخرت توشه بردارد؛ ایشان به پیامبر(ص) می فرماید "تمام عمرم را صرف تو کردم و امروز در لحظه مرگم از تو در خواست دارم در قیامت مرا شفاعت کنی" و همچنین در این لحظات سفارش هایی را در مورد حضرت زهرا بیان کرد و از پیامبر خواست حضرت زهرا را در نزد او حاضر کند، زمانی که حضرت زهرا آمد به او گفت از پیامبر بخواه عبای خود را کفن من قرار دهد، تا مورد شفاعت واقع گردم.وپیامبر (س) چنین کرد؛ دراین لحظه جبرئیل از طرف خدا نازل شد و بیان کرد "خداوند تبارک و تعالی به شما سلام رساند و برای خدیجه کفنی از بهشت فرستاد".

خبرنگار: قیاسی

عکس: سلطانی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر