پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۹۷
|
کد خبر: ۲۳۷
استاندار همدان در همایش اولین مجمع خیرین سلامت استان؛

سلامت و پوشش همگانی سلامت برای همه و در هر مکان

ناصر نیکبخت امروز در همایش اولین مجمع خیرین سلامت استان همدان، گفت: سازمان بهداشت جهانی شعار سال 2018 را " سلامت و پوشش همگانی سلامت برای همه و در هر مکان" اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، ناصر نیکبخت امروز در همایش اولین مجمع خیرین سلامت استان همدان، گفت: سازمان بهداشت جهانی شعار سال 2018 را " سلامت و پوشش همگانی سلامت برای همه و در هر مکان" اعلام کرد.

وی افزود: در استان همدان بالغ بر 1000 میلیارد بودجه که مردم باید در بخش سلامت و بیماری های خود تأمین می کردند، نظام سلامت به جای مردم پرداخت کرد.

استاندار همدان یادآور شد: دولت تدبیر و امید با مدیریت وزیر بهداشت، در حوزه سلامت و درمان عملکرد بسیار مطلوبی داشته و این موضوع مستندات و شواهد عینی دارد که برای همگان ملموس است.

وی بیان کرد: 290 پروژه بهداشتی در استان همدان شروع شده و 170 مورد از این پروژه ها به بهربرداری رسیده است.

نیکبخت اظهار کرد: 25 درصد از سلامت در حوزه بهداشت و درمان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و بقیه در اختیار جامعه است. اینجا نیاز پیدا می کنیم به کمک همه ی افراد سازمان ها و دستگاهای بخشی اعم از صنعت معدن٬ جهاد کشاورزی ٬راه و ترابری٬ ورزش و جوانان٬ محیط زیست باید دخیل شوند در این حوزه تا بتوان جامعه ی سالمی داشت.

وی در ادامه به آمادگی استانداری برای همکاری مجمع محلات در حوزه سلامت اشاره کرده و خاطرنشان کرد: یک بیماری هزینه درمانش ده برابر هزینه پیشگیری است. در این خصوص آمادگی خود را اعلام می کنم تا با همکاری صدا و سیما در خصوص تولید برنامه های آموزشی در حوزه سلامت به صورت هفتگی و کمک در خصوص پرداخت هزینه های ناشی از این فعالیت قدم برداریم.

خبرنگار: آقایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی