پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۱۱
|
کد خبر: ۲۴۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

با تسریع روند پرداخت تسهیلات، اشتغال افزایش خواهد یافت

دکتر احمد توصیفیان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، گفت: اشتغال ۱۸۱۴۳ نفر در سامانه رصد کشور، ثبت شده است و پیش‌بینی شده که با تسریع روند پرداخت تسهیلات، اشتغال افزایش خواهد یافت.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر احمد توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، گفت: ما در حال حاضر، ۸ طرح کلان به مبلغ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان داریم و در این راستا، ۴ یا ۵ تا دستگاه پیش بینی شده که اصلی ترین آنها جهاد کشاورزی، صنعت - معدن و میراث فرهنگی می باشد، که تعداد طرح های مصوب و مبلغ آن ها با تعداد طرح هایی که از طریق سامانه باید ثبت و به بانک ارسال می شد مشخص است و هم اکنون حدود ۵۲% از طرح های جهاد کشاورزی، ۷۶% طرح های صنعت - معدن و ۸۰% از طرح های میراث فرهنگی از طریق سامانه ثبت شده است. وی خاطرنشان کرد: ما با بررسی سامانه کارا و پالایش طرح ها متوجه شدیم که چه طرح هایی مشمول تسهیلات روستایی می شوند و خواهش ما از دستگاه های اجرایی این است که مابقی طرح ها که مصوب کمیته شده اند را در سامانه ثبت کنند. اجرای این ۸ طرح با کمک دستگاه های اجرایی استان موجب اشتغال زایی جوانان خواهد شد.

توصیفیان در ادامه بیان کرد: در مجموع ۳۵۶ طرح به مبلغ ۱۸۴ میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت شده است، که تمام این مبلغ مربوط به روستاییان است و این ها مربوط به سه بانک کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک هستند که عامل توسعه روستایی می باشند.

وی اظهار کرد: اعتبار کل تسهیلات روستایی استان همدان ۱۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون است، که تقریبا ۵۰% آن توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است. کل تسهیلات پرداخت شده در ارتباط با اشتغال جوانان تقریبا ۶۷۴ میلیارد تومان است، که بیش از ۴۸۲ میلیارد از آن، در بخش رونق تولید پرداخت شده است.

توصیفی ضمن اشاره به اشتغال های ثبت شده در سامانه رصد، ادامه داد: اشتغال ۱۸۱۴۳ نفر در سامانه رصد کشور، ثبت شده است و پیش‌بینی شده که با تسریع روند پرداخت تسهیلات، اشتغال افزایش خواهد یافت.

وی افزود: تمام طرح های تصویب شده، یک ماه پیش به بانک ها ارائه شده و تعدادی از طرح ها هم غیر رسمی بود و عودت داشته شده است. در کل از تعداد ۹۸ طرح، تعداد ۳۸ طرح مشکلاتی از قبیل مشکل مدرکی و سیستمی داشتند و یا دستگاه اجرایی پیگیری نمی کرد. از مجموع ۶۰ طرح باقی مانده تعداد ۷ طرح از طرف بانک تصویب شد و دستگاه اجرایی تنها ۲۸ طرح را به جهاد کشاورزی معرفی کرده است.

خبرنگار: انتصامی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی