پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۲۵
|
کد خبر: ۲۴۷
عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی‌سینا، در کرسی آزاداندیشی «توهم شفافیت»، گفت: هرچند در قانون اساسی اشاره مستقیمی به کلیدواژه شفافیت نشده اما در ذیل قانون اساسی می‌توان با قوانین عادی شفافیت را ایجاد کرد که تحقیق جامع و علمی در این باب صورت نگرفته شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسن رحیمی‌روشن، عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی‌سینا در کرسی آزاداندیشی «توهم شفافیت» در دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا، با بیان اینکه در قوانین بالادستی به جزئیات اشاره نمی‌شود، تأکید کرد: شفافیت نکته بسیار مهمی است و ذیل قوانین بالادستی می‌توان آن را مطالبه کرد.

وی افزود: هرچند در قانون اساسی اشاره مستقیمی به کلیدواژه شفافیت نشده اما در ذیل قانون اساسی می‌توان با قوانین عادی شفافیت را ایجاد کرد که تحقیق جامع و علمی در این باب صورت نگرفته شده است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه از زمان تصویب اصلاحیه قانون اساسی نزدیک به 30 سال می‌گذرد، تصریح کرد: شاید در قانون اساسی برای سال‌های آینده نیاز به بازنگری وجود داشته باشد که راه بازنگری نیز در خود قانون اساسی دیده‌شده است.

رحیمی‌روشن در پایان تأکید کرد: شفافیت نیازمند یک فرآیند تدریجی و زمان‌بر است و همین مطالبات و تکرار آن به ‌مرور این مسأله را جا خواهد انداخت.


خبرنگار: داوری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو