پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۴۲
|
کد خبر: ۲۷۱
رئیس شورای شهر همدان در جشنواره گل و گیاه خبر داد:

کاشت 8 هزار نهال در پارک جنگلی ولایت، به نام ۸ هزار شهید استان همدان

دکتر مولوی در افتتاحیه دومین جشنواره گل و گیاه و هفتمین جشنواره سبزه آرایی و تراریوم، خبر داد: در پارک جنگلی ۱۰۰ هکتاری ولایت به نام ۸ هزار شهید استان همدان در این هفته ۸ هزار نهال کاشته خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

دکتر ابراهیم مولوی رئیس شورای شهر همدان و عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا در افتتاحیه دومین جشنواره گل و گیاه و هفتمین جشنواره سبزه آرایی و تراریوم، در گفتگو با خبرنگار بسنا، گفت: خوشبختانه در حوزه فضای سبز و توسعه فضای سبز در سطح شهر همدان با عنایت به اینکه همدان یک باغ شهر است، عملیات خوبی انجام شده است و در این راستا در سال گذشته ۳۰ پارک تفریحی سبز در شهر همدان در مقیاس های مختلف افتتاح شد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که باغات شهر همدان را حفظ کنیم و از تخریب آنها جلوگیری کنیم که این نیز نوعی توسعه فضای سبز خصوصی و عمومی است.

رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: خوشبختانه مردم همدان علاقهمند به باغات و فضای سبز هستند ولی ما انتظار داریم که مردم در حوزه فضای سبز، باغات خصوصی و گل و گیاهی که توسط شهرداری کاشته می شود، مشارکت بیشتری در حفاظت آنها داشته باشند.

وی یادآور شد: امسال خوشبختانه ما پویشی را راهاندازی کردیم که در آن، قرار بر این است که سبزه هایی که از غلات تهیه شدند استفاده نشود و شهرداری آمادگی دارد تا نهال های ماندگار به هر تعداد که مردم درخواست کنند به آنها هدیه کند. ضمنا در پارک جنگلی ۱۰۰ هکتاری ولایت به نام ۸ هزار شهید استان همدان در این هفته ۸ هزار نهال کاشته خواهد شد.

دکتر مولوی بیان کرد: من فکر می کنم با حضور مردم، نهادها، مدارس و دانشگاه ها اتفاقات بسیار خوبی افتاده است که اگر این روند ادامه یابد قطعا سرانه فضای سبزمان گسترش خواهد یافت.

خبرنگار : معتمد

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی