پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۲۸
|
کد خبر: ۲۸۴
احسان محبیان فر، پژوهشگر نمونه در رشته ریاضی کاربردی دانشگاه علم و صنعت ایران، در همایش ریاضی مالی، به تشریح جزئیات ریاضیات مالی برای دانشجویان علاقه مند به این رشته تحصیلی پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار بسنا، احسان محبیان فر، برگزیده بنیاد ملی نخبگان ایران به عنوان پژوهشگر نمونه در رشته ریاضی کاربردی دانشگاه علم و صنعت ایران، در همایش ریاضی مالی که به همت انجمن علمی دانشجویی ریاضی دانشگاه بوعلی سینا، در سالن شهید چمران برگزار شد، گفت: دانشجویانی که برای پذیرش در دانشگاه های استان تهران تلاش می کنند، باید رتبه زیر صد را کسب کنند و اگر دانشگاه های دیگری مثل دانشگاه خاتم که هزینه تحصیلات تکمیلی آن توسط بانک پاسارگاد تأمین می شود را مد نظر دارید، رتبه زیر ۴۰۰ را در کنکور های کارشناسی ارشد اخذ کنید.

وی ضمن معرفی کامل گرایش ریاضی مالی در دوره ارشد، شرایط و ضرایب دروس مورد نظر برای قبولی در کنکور ارشد، بیان کرد: درس آنالیز ریاضی مهم ترین درس برای این گرایش می باشد و درس احتمال هم برای این گرایش ضریب ۴ دارد که مقدار ضریب این درس بسیار قابل توجه است.

محبیان فر در پایان ضمن معرفی و بررسی کامل بازار شغلی گرایش ریاضی مالی، نحوه استفاده از این گرایش را در بورس توضیح داد و با ذکر مثال های کاربردی، سخنان خود را به پایان رساند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری