پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۶۶
|
کد خبر: ۲۹۴
دکتر موسوی بهار، در چهارمین کنگره شهدای وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور:

66 شهید از دانشگاه های مختلف، به این کنگره معرفی شدند

زئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از دانشگاه های مختلف 66 شهید به این کنگره معرفی شدند، که 17 شهید متعلق به دانشگاه علوم پزشکی همدان است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، دکتر سید حبیب الله موسوی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان، امروز در چهارمین کنگره بزرگداشت شهدای وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: این برنامه از چهار سال پیش به پیشنهاد و دستور وزیر بهداشت با عنوان بزرگداشت شهدای وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور برپا شد. این کنگره به مناسبت روز شهید که به فرمان امام راحل در 22 اسفند و در روز تأسیس بنیاد شهید روز شهید نامگذاری شده است و هر ساله در حدود این روز برگزار می شود.

وی افزود: این کنگره، سه دوره پیش نیز در دیگر دانشگاه های کشور برگزار شد و امسال از بین چندین دانشگاه در کشور، همدان انتخاب شد. از دانشگاه های مختلف 66 شهید به این کنگره معرفی شدند، که 17 شهید متعلق به دانشگاه علوم پزشکی همدان است. البته در این کنگره، 14 شهید مدافع حرم به سرداری شهید سردار همدانی تکریم خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در این کنگره 2 شهید ویژه تکریم نیز می شوند. شهید فرج پور که شهید مهمان این دانشگاه است و این دانشگاه مفتخر به میزبانی پیکر مطهر ایشان است و به عنوان شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی تدفین شده است. با بررسی های انجام شده مشخص شد که این شهید بزرگوار اهل حوالی تبریز بوده است.

وی بیان کرد: دومین شهید شهید علمدار که مشاور امور ایثارگران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بودند. شهید علمدار که جانباز 72 درصد بودند به تازگی به درجه والای شهادت نائل شدند.

خبرنگار : معتمد


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه