پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۷۶
|
کد خبر: ۲۹۶
با حضور متخصصان شهرسازی و مسؤولین استانی، اولین نشست شهراندیشی با ابعاد و آثار کلان شهر شدن همدان بررسی و مورد بحث قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، امروز در اولین نشست شهراندیشی در استان همدان صحبت از برنامه ریزی در راستای کلان شهر شدن همدان شد.

در این نشست، دکترحاجی بابایی نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، در خصوص کلان شهر شدن گفت: کلان شهر شدن اینطور نیست ما انتخاب کنیم کلان شهر بشویم یا نشویم، بلکه اگر شهری بزرگ شد اگر حسن های داشته باشد خود به خود کلان شهر می شود.

وی افزود: اگر قرار است همدان کلان شهر باشد، باید بیاندیشیم که چگونه باید باشد، چه راهبردی باید داشته باشد که ما بهترین استفاده را از آن ببریم و کمترین ضرر و زیان را برای مردم داشته باشیم. در کلان شهر صحبت از جمعیت نیست صحبت از مدیریت کلان می باشد.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: آیا ما در خصوص 7 میلیون جمعیت غرب کشور که باید از همدان عبور کنند سازماندهی مناسبی داریم؟ برای وضع موجود همدان آیا صحبتی دارید؟ چرا نمی توانیم شهر بزرگ اداره کنیم؟ ما باید روی این مسأله تعریف داشته باشیم که کلان شهر چه ویژگی های دارد و چه مزایایی می تواند داشته باشد؟

وی اضافه کرد: بدترین وضعیت را در شهر همدان هم اکنون داریم و باید در سطح کلان شهر بررسی ها و برنامه ریزی ها صورت بگیرد. مطالعات انجام شود و از مردم نظر سنجی شود ایا می خواهید جزء شهر همدان بشوید یا روستا.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما هنوز مشکلات شهر همدان را حل نکرده ایم، نمی توانیم وارد حوزه کلان شهر بشویم وقتی خودمان در داخل استان قدمی برنداشته ایم.

در ادامه این نشست، صوفی شهردار همدان گفت: بحث کلان شهر شدن همدان قطعا مزایایی بسیاری می تواند داشته باشد، منابع بیشتری جذب می شود و نگاه های مسؤولین به همدان ویژه تر می شود.

وی ادامه داد: صحبتی که در اینجا اهمیت دارد این است که ما چقدر ظرفیت کلان شهر شدن را داریم؟ ما باید به این نتیجه برسیم که روی بزرگ شدن همدان از نظر تأثیری که می تواند داشته باشد در کشور کار کنیم و همدان را باید به جایگاه واقعی خود برسانیم.

صوفی خاطرنشان کرد: باید براساس مقررات وزارت کشور جمعیت ما به 1 میلیون نفر برسد، که بشویم کلان شهر، وگرنه همدان را به عنوان کلان شهر با حدود 600 هزار جمعیت نمی پذیرند.

خبرنگار: آقایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی