پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۷۷
|
کد خبر: ۲۹۸۱
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به خبرنگار بسنا اعلام کرد: دانشگاه بوعلی سینا به همراه دانشگاه تبریز و سیستان و بلوچستان و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به عضویت شبکه "پیشگامان پژوهش و نوآوری" سازمان همکاری های اقتصادی D-8 تحت عنوان D-8 NPRI درآمد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

دکتر غلامحسین مجذوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به خبرنگار بسنا اعلام کرد: دانشگاه بوعلی سینا به همراه دانشگاه تبریز و سیستان و بلوچستان و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به عضویت شبکه "پیشگامان پژوهش و نوآوری" سازمان همکاری های اقتصادی D-8 تحت عنوان D-8 NPRI درآمد، که این پذیرش توسط دکتر کوجعفر کوشاری دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای عضو D-8 خطاب به رئیس دانشگاه بوعلی سینا ابلاغ شده است.
وی افزود: سازمان همکاری های اقتصادی D-8 توجه ویژه ای به سیاست های پژوهش و نوآوری، تبادل و انتقال فناوری در کشورهای عضو دارد و یکی از روش های موفق برای تقویت و گسترش نوآوری را همکاری های میان دانشگاه ها در کشورهای عضو می داند و بر این اساس شبکه " پیشگامان پژوهش و نوآوری D-8 NPRI " و در شبکه تبادل و انتقال فناوری TTEN D-8 را راه اندازی نموده است.
مجذوبی خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این شبکه ها، گردهم آوردن محققان، مؤسسات پژوهشی دولتی و خصوصی، مؤسسات پژوهشی صنعتی و تبادل برنامه پژوهش وفناوری میان دانشگاه ها در کشورهای عضو D-8 و دانشگاه بین المللی D-8 است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد: شبکه پیشگامان پژوهش و نوآوری در برنامه خود ماموریت دارد سطح نوآوری در دانشگاه ها و کشورهای عضو D-8 را گسترش داده و رشد اقتصادی برای توسعه پایدار در منطقه D-8 را فراهم نماید.

خبرنگار: پناهی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست