پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۳۰۷
|
کد خبر: ۳۳۲
به منظور تکریم دانشجویان شاهد و ایثارگر؛

دکتر محمدی فر با خانواده شهید چراغی دیدار کرد

رئیس دانشگاه بوعلی سینا، به منظور تکریم خانواده های دانشجویان شاهد و ایثارگر، با خانواده شهید محمود چراغی دیدار کرد
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار بسنا، عصر امروز دوشنبه 21 اسفند،دکتر یعقوب محمدی‌ فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا،که به همراه جمعی از مسؤولین و دانشجویان دانشگاه به منزل شهید محمود چراغی، پدر گرانقدر سرکار خانم چراغی از دانشجویان رشته حقوق ورودی 95 دانشگاه بوعلی سینا رفت،با تأکید بر جایگاه والای شهداء، گفت: این مناسبت‌ها بهانه ای است برای اینکه یادآور شویم شهدا چه کردند و چه نقش مهم و با ارزشی در کشور ایفا کردند .

وی افزود: جامعه باید اطلاع داشته باشد که در دل دانشگاهیان خانواده‌های شهدای بزرگی وجود دارد و همه مدیران اعم از دانشگاهی و دیگرمدیران کشوری وظیفه دارند لحظه‌ای شهدا را فراموش نکنند .

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرد: دانشگاه به‌عنوان مجری و ارائه دهنده فرهنگ در جامعه وظیفه دارد سرمایه های غنی که همان شهدا هستند و به کشور ارزش بخشیده اند را به دانشجویان معرفی کند.

در ادامه این دیدار، همسر شهید چراغی با اشاره به سبک زندگی این شهید، یادآور شد: در طی ۱۵ سال زندگی که با شهید چراغی داشتم هرگز تندی از ایشان ندیدم و از ویژگی‌های بارز ایشان دائم الوضو بودنشان بود. ایشان اکثرا در مأموریت بودند، اما زمانی که به منزل می‌آمد هیچ کمبودی وجود نداشت و تمام نبودن‌هایشان را با محبت به اعضای خانواده جبران می‌کرد.

دختر شهید چراغی نیز که دانشجوی حقوق دانشگاه بوعلی سینا است، در ادامه این دیدار درباره نحوه شهادت پدر شهید خود گفت: ایشان بر روی یک پروژه هشت سال پیش در اوایل شکل گیری گروه داعش بود کار می‌کردند که قرار بود این گروه در همدان عملیات انتحاری انجام دهند و یکسری اشخاص مهم را ترور کند.

وی افزود: شهید چراغی با یک تیم عملیاتی قوی کار می‌کرد که طی آن، تیم عملیاتی وهابیون را به خانه تیمی خود هدایت می‌کنند و در آنجا درگیری اتفاق می افتد و ایشان به فیض شهادت می‌رسند.

خبرنگار: داوری

عکاس: اصلانی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست