پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۰۶
|
کد خبر: ۴۶۹۵
مدیر گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه بوعلی‌سینا و نماینده رئیس دانشگاه در امور دبیرستان‌های دانشگاه گفت: می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده نزدیک شاهد مطالبه و توجه جدی حوزه‌های اجرایی و مدیریتی کشور، به متخصصین و صاحب‌نظران رشته‌های علوم انسانی باشیم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۹

دکتر افشین افضلی مدیر گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه بوعلی‌سینا و نماینده رئیس دانشگاه در امور دبیرستان‌های دانشگاه، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مدارس این دانشگاه اظهار داشت: روند کنونی پیشرفت کشور نشان می‌دهد که به زودی نقطه تمرکز علمی کشور به رشته‌های علوم انسانی منتقل خواهد شد. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده نزدیک شاهد مطالبه و توجه جدی همه حوزه‌های اجرایی و مدیریتی کشور، به متخصصین و صاحب‌نظران رشته‌های مختلف علوم انسانی باشیم.

وی افزود: ما برآنیم که با توجه جدی به توسعه رشته علوم انسانی، دانش‌آموزانی را پرورش دهیم که دارای ذهنی چندبعدی و توانمند در حوزه‌های مختلف بوده که بتوانند در حوزه‌های کلان و زیربنایی، در پیشرفت همه جانبه کشور مثمر ثمر باشند.

افضلی تشریح کرد: با توجه به این موضوع و همچنین تاکید و مطالبه رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه بوعلی‌سینا، رشته علوم انسانی در مدارس این دانشگاه راه‌اندازی شد. در این راستا برای جذب دانش‌آموزان در رشته علوم انسانی اقدامات ذیل صورت پذیرفته است، که از جمله آن می‌توان به ترویج و تبلیغات مستمر و جامع برای جذب دانش‌آموزان به رشته علوم انسانی از جمله تهیه بروشور، بنرهای تبلیغاتی در فضای واقعی و مجازی؛ تهیه و تجهیز اقلام کمک آموزشی و منابع مطالعاتی این رشته در کتابخانه تخصصی مدرسه؛ تجهیز و راه‌اندازی سایت تخصص؛ انتخاب و به کار گیری نیروی انسانی ماهر در دروس تخصصی وعمومی این رشته در سطح مدرسه؛ فراهم نمودن شرایط بازدید دانش‌آموزان پایه نهم مدارس برای ترغیب و تشویق به انتخاب رشته علوم انسانی در این مدرسه اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: راه‌اندازی ساز و کار بورسیه تحصیلی پیرو تاکیدات مجموعه مدیریت دانشگاه بوعلی‌سینا در راستای ایفای بخشی از مسوولیت اجتماعی دانشگاه؛ حمایت از دانش‌آموزان مستعد و همچنین افزایش انگیزه و درگیری تحصیلی دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس دانشگاه و ساز و کاری برای حمایت‌های مادی و معنوی از این دانش‌آموزان طراحی و اجرا گردیده است و در نهایت تمرکز بر کیفیت خدمات آموزشی با تاکید بر آموزش مجازی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این مدارس به شمار می‌آید.

افشین افضلی همچنین عنوان کرد: نظر به اینکه کلاس‌های حضوری دبیرستان‌ها از سوم اسفند سال ۱۳۹۸ به علت خطر شیوع و انتقال ویروس کرونا، تعطیل گردید و از آنجایی که آموزش و پرورش تعطیل نخواهد شد و برقراری آموزش و پرورش دوام و آرامش روانی جامعه را به دنبال دارد، بر آن شدیم تا نسبت به این امر مهم کوشا باشیم و با توجه به ضرورت جلوگیری از عقب ماندن فرزندان‌مان از آموزش می‌طلبید تا به کار آموزش شتاب فزاینده‌ای داده شود.

مدیر گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه بوعلی‌سینا، بیان داشت: در این مسیر اقداماتی از جمله آماده‌سازی و تکمیل زیر ساخت‌های سخت‌افزاری از جمله برد هوشمند، قلم نوری، لپ تاپ، امکانات ضبط صوتی و تصویری برای استفاده معلمان و ناظران؛ همچنین آماده‌سازی و تجهیز زیر ساخت‌های نرم‌افزاری از جمله سامانه آموزش مجازی (اسکای روم)، سامانه آزمون مجازی، به روز رسانی سایت، برنامه‌ریزی برای استفاده از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی انجام شد.

وی اضافه کرد: تلاش در جهت توسعه زیرساخت‌های اینترنتی دبیرستان‌ها و افزایش پایداری و پهنای باند به ویژه در زمینه بارگذاری؛ آموزش مستمر و به روز رسانی سواد آموزش مجازی منابع انسانی شامل مدیران، معاونین، معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها؛ ایجاد تغییرات لازم و ضروری در برنامه‌های کلاسی با هدف استفاده حداکثری از امکانات آموزش مجازی و رفع محدودیت‌ها و نهایتا برگزاری کامل و منظم کلاس‌ها در بستر فضای مجازی با کنترل تشکیل کلاس و حضور دانش‌آموزان مانند آموزش حضوری از دیگر کارهای انجام شده در این مدارس است.

نماینده رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در امور دبیرستان‌های دانشگاه ضمن ابراز خرسندی نسبت به ارائه آموزش‌های با کیفیت در این دوران، اظهار کرد: افزایش اقبال دانش‌آموزان مستعد تحصیلی به دبیرستان‌های این دانشگاه علی‌رغم کاهش شدید ثبت‌نام در مدارس غیردولتی به دلیل همه‌گیری کرونا و وضعیت اقتصادی پیرو زحمات بی‌شائبه مسوولین و مدرسان مدارس در سال گذشته به ویژه در حوزه آموزش مجازی و حمایت‌های دانشگاه بوعلی‌سینا، رشد قابل توجهی داشت؛ به نحوی که ثبت‌نام در پایه دهم هر دو مرکز دخترانه و پسرانه، با وجود ارتقای استانداردهای ثبت‌نام و شرایط جامعه، رشد حدود شصت درصدی را نشان می‌دهد.

وی در نهایت گفت: تعداد دانش‌آموز پایه دهم دبیرستان دخترانه در سال گذشته ۵۰ نفر و امسال ۷۹ نفر و تعداد دانش‌آموز پایه دهم دبیرستان پسرانه در سال گذشته، ۵۲ نفر و امسال ۸۲ نفر بوده است، که این ارقام در واقع همان رشد جذب دانش‌آموزان را می‌رساند.

خبرنگار: حوائجی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست