پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۶۵
|
کد خبر: ۴۷۲
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا خبر داد؛

بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین رازینی(ره) برگزار می شود

حجت الاسلام عباسی، از برگزاری بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شیخ کمال الدین رازینی(ره)، مسؤول اسبق این نهاد در دانشگاه بوعلی سینا خبر داد و بیان کرد: هدف از برگزاری این بزرگداشت معرفی اسوه های عالم و عامل در دانشگاه است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
حجت الاسلام والمسلمین علی محمد عباسی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با بسنا، از برگزاری بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شیخ کمال الدین رازینی(ره) دومین مسؤول این نهاد در دانشگاه بوعلی سینا و امام جمعه موقت سابق همدان، خبر داد و بیان کرد:  هدف از برگزاری این بزرگداشت معرفی اسوه های عالم و عامل در دانشگاه بود.

وی افزود: شروع ایده برگزاری مراسم بزرگداشت این عالم بزرگوار دانشگاهی، از ذکر خاطرات متعدد ایشان در محافل متفاوت دانشگاهی کلید خورد و چون در ایام گذشته این اسوه های اخلاقی برای دانشگاه نشان داده نشده بودند ما به یاری مسؤولان دانشگاه تصمیم به برگزاری بزرگداشت ایشان گرفتیم.

وی ادامه داد: برگزاری این بزرگداشت با همکاری معاونت فرهنگی، هیأت رئیسه دانشگاه، اساتید مشتاق و نهاد رهبری دانشگاه در حال انجام می باشد، اما با توجه به اینکه مرحوم رازینی مسؤول نهاد رهبری بودند، ما احساس وظیفه کردیم که در خط مقدم انجام این برنامه باشیم که البته بدون همکاری عزیزان نام برده نمی توانستیم این ایده را عملی کنیم.

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: زمان برگزاری این نشست، سه شنبه 25 اردیبهشت ماه 1397، ساعت 10 الی 13 با حضور وزیر محترم علوم، حجت الاسلام قمی( مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری که از شاگردان مرحوم رازینی بودند)، حجت الاسلام رستمی(معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها)، نماینده محترم ولی فقیه در استان و سایر مسؤولان استانی و خانواده مرحوم رازینی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مکان برگزاری این بزرگداشت در سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی جدید است.

حجت الاسلام عباسی همچنین از رونمایی از دیوان اشعار مرحوم رازینی خبر داد و گفت: در حال حاضر دکتر اسماعیل شفق استاد ادبیات و زبان فارسی دانشگاه بوعلی سینا ویرایش این اثر را به عهده گرفته اند و در کنار این اثر ویژه نامه ای هم از خاطرات اساتید و نزدیکان ایشان منتشر خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: آن مرحوم تمام کارهایش را برای رضای خدا انجام می داد و تلاش می کرد که مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جذب کند و می شود از جمله کارهای ماندگار ایشان به  برپایی جلسات تفسیر اساتید، که قدمتی نزدیک 20 سال دارد و هم‌چنان هم در دانشگاه در جریان است، ساخت مسجد بزرگ دانشگاه، رفع اختلافات اداری و مشکلات حقوقی که برای دانشگاهیان پیش می آمد و پیشگیری از اسراف در دانشگاه اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: عالمان دینی به عنوان وارثان انبیای الهی قرار بوده سیره انبیاء و معصومین علیهم السلام و مسیر آنها را ادامه دهند ومایه ی رشد و ارتقاء علمی و معنوی جامعه باشند.

عباسی یادآور شد: در دانشگاه بوعلی سینا در ابتدا مرحوم حجت الاسلام شیخ محمد نظری وحیدی، به مدت 5 سال از سال 1361 تا 1366 مسؤول نهاد رهبری شدند و پس  از ایشان هم مرحوم حاج آقای  رازینی به مدت 22 سال تا سال 1388 که به رحمت ایزدی پیوستند، عهده دار این مسؤولیت بودند.

خبرنگار: اسدی
عکس: امینی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست