پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۳۸
|
کد خبر: ۴۹۴
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار کرد: امسال اگر نظام جامع آموزش فنی و مهارتی تدوین شود به سمت نظام صلاحیت حرفه‌ای حرکت می کنیم .
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
به گزارش بسنا، دکتر سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: با همکاری آموزش وپرورش، طرح ایران مهارت اجرا می شود و در حین تحصیل به تناسب نیازهای سنی و توانمندی‌های دانش آموزان  به آنها فرصتی برای آشنایی با فضاهای کار داده می‌شود .

وی افزود: نظام آموزش عالی نیز در تابستان به این موضوع می پردازد تا دانشجویان در رشته‌های کارگاهی و کارآموزی، در کارگاه‌های سازمان فنی وحرفه‌ای حضور یابند و سپس با دریافت گواهی مهارت افزایی این موضوع در کارنامه تحصیلی آن‌ها لحاظ می شود .

دکتر پاک سرشت خاطرنشان کرد: به همین منظور سازمان فنی وحرفه‌ای دفتری را در دانشگاه‌ها مستقر می کند تا دانشجویان با امکانات و رشته‌های مهارتی این سازمان آشنا شوند.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح دانش آموزان می توانند مجموع تجارب، مدارک و سوابق حرفه‌ای خود را تبدیل به گواهینامه‌ای کنند که صلاحیت حرفه‌ای آن‌ها را در درجات مختلف تأیید می‌کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار کرد: به جای ایجاد مراکز ثابت آموزشی به دنبال گسترش آموزش‌های سیار هستیم و آموزش‌های مهارت افزایی در مناطق حاشیه نشین، میان گروه‌های آسیب دیده همانند معتادان بهبود یافته و همچنین گروه‌های روستایی و عشایری افزایش پیدا می کند .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست