پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۳۱
|
کد خبر: ۵۴۷
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان؛

عادت کرده‌ایم فقط نکات منفی را ببینیم

سعید شاهرخی در در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان، گفت: باید تمام فعالیت‌هایی که در حوزه جوانان انجام شده را مدنظر داشت، اما متأسفانه عادت کرده‌ایم فقط نکات منفی را ببینیم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان، با بیان اینکه هیأت اندیشه‌ورز جوانان در استان همدان شکل گرفته است، افزود: وظیفه این هیأت نظریه‌پردازی است و همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری در این حوزه هستند. اعضای این هیأت مشاوران جوانی هستند که ارتباط مؤثری با معاونت سیاسی استانداری دارند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد را به عنوان رکن اصلی در پیشبرد امور می‌دانیم، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد را باید به عنوان یک ظرفیت جدی درنظر بگیریم به طوریکه بزرگترین سرمایه ما سرمایه اجتماعی و حضور همین جوانان در صحنه است.

شاهرخی با اشاره به اینکه نیمی از سرمایه اجتماعی ما را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: باید تمام فعالیت‌هایی که در حوزه جوانان انجام شده را مدنظر داشت، اما متأسفانه عادت کرده‌ایم فقط نکات منفی را ببینیم.

معاون استاندار همدان همچنین گفت: امروزه در عرصه‌های علمی نیز رنج سنی دانشمندان در علوم پزشکی، نانو، هسته‌ای و دیگر علوم به سمت جوانان گرایش دارد به طوریکه آنان محور اصلی نقش‌آفرینی هستند.

وی با اشاره به اینکه جوانان این مرز و بوم همواره افتخارآفرین بودند به طوریکه رشد، توسعه و اعتلای کشور در گرو نقش‌آفرینی این جوانان است، تأکید کرد: به هر میزانی که به این سرمایه اجتماعی توجه داشته باشیم، توسعه خواهیم یافت چرا که این جوانان از ویژگی‌های صداقت، شجاعت و صراحت برخوردارند و این ویژگی‌ها زمینه‌ساز توسعه است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی این جوانان را باور دارد، افزود: پس از گذشت 40 سال از انقلاب اکنون پیوند نسل‌ها و پایبندی به آرمان‌های انقلاب را در جوانان می‌بینیم که نمونه بارز آن شهید حججی‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که همه سلایق جوانان را در بر بگیریم چرا که در بین جوانان با سلایق مختلف وجود دارد، باید به هوش سرشار جوانان و عقل و توانایی آنها در همه عرصه‌ها توجه کرده و راه را برای نقش‌آفرینی جوانان باز کنیم.
 
خبرنگار: اسدی
عکس: انتصامی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی