پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۰۴
|
کد خبر: ۵۶۰
دکتر حسن عباسی در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا:

جهانی تربیت کنید، ملی عمل کنید

رئیس اندیشکده یقین، در برنامه رؤیای چهل سالگی گفت: جهانی تربیت کنید، ملی عمل کنید. این شعار بسیار مهم و کاربردی است ما باید رهبران جهانی تربیت کنیم تا افق دید را عمیق تر کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین، ظهر امروز شنبه 8 اردیبهشت، در ششمین نشست از سلسله جلسات نبرد مشکوک، با عنوان رؤیای ۴۰ سالگی، که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، اظهار کرد: مذاکره با آمریکا زمانی امکان‌پذیر است که آمریکا زانو بزند گریه کند و جلوی همه عذرخواهی کند؛ در این صورت می شود با آمریکا، این دشمن حیله گر مذاکره کرد؛ آمریکا این ابلیس بزرگ حتی ارزش و لیاقت لبخند یک ایرانی را ندارد.

وی افزود: امروز که ترامپ در آمریکا روی کار است، کسی را مشاور عالی امنیت خود کرده است به نام جان بولتون که این شخص اعلام کرد ایران ۴۹امین سالگرد خود را نخواهد دید؛ شاید حدود ۱۱ سال پیش این نبرد نبردی مشکوک بود، ولی در حال حاضر این نبرد و تنها مشکوک نیست بلکه علنی و آشکار است چرا که ما در کشور شاهد فشارهای اقتصادی فرهنگی سیاسی براندازی و فروپاشی از درون هستیم.

دکتر عباسی بیان کرد: ایالات متحده آمریکا روزی که ما به اصطلاح سیم خاردار نداشتیم زورش به ما نرسید و توان براندازی حکومت را نداشت؛ روزی که ما در خواب بودیم و تا عمق طبس آمدند و خدا با شن ها ما را نجات داد، توانایی براندازی حکومت را نداشتند.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد:کمتر از ۱۶ روز دیگر تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه موعود وعده ترامپ برای پاره کردن برجام زمان باقی است، در همین خصوص ۳ سناریو و ۴ خواسته از سوی آنها مطرح شد. در اولین خواسته ترامپ خواستار ابدی شدن برنامه ۱۰ ساله شد و متذکر شد که کشور ایران باید تا ابد تمام بندهای برجام را انجام دهد دومین خواسته ترامپ درخصوص برجام موشکی بود، او خواست که که موشک ها در کشور ایران کاملاً از صحنه کنار رود همچنین در ادامه در سومین خواسته، خواستار ضعیف شدن سیستم امنیتی ایران و خارج شدن ایران از منطقه شد و در انتها ترامپ آخرین خواسته خود را مبنی بر اینکه ایران باید برجام حقوق بشری را بپذیرد و به هر آنچه که ایالات متحده آمریکا به او می گوید کاملاً عمل نماید، را مطرح کرد.

وی در ادامه با توجه به سومین خواسته رئیس جمهور کشور آمریکا متذکر شد: هرگاه کشور آمریکا پاسخگویی حضورش در تمام منطقه شد ما نیز پاسخ او را درباره حضورمان در منطقه خواهیم داد هرگاه آمریکا پاسخگویی این سوال که در سوریه عراق یمن و لبنان چه می کند بود، ما نیز پاسخ می دهیم؛ همچنین این را به کشورهایی همچون آمریکا گوشزد می کنیم که دور از انتظار نیست که ما نیز در منطقه شما حضور جدی داشته باشیم.

دکتر عباسی در ادامه با دعا برای تعجیل در ظهور امام زمان(ع) خاطرنشان کرد: ما منتظر شخصی هستیم که نه برای ایرانیان بلکه برای همه دنیا ظهور می کند و منتظر روزی هستیم که کاخ سفید شما به حسینیه تبدیل شود و این پاسخ شعارهایی است که در خصوص بستن مساجد در ایران و تبدیل آنها به کازینو می دادید.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به سناریوهای مطرح شده تصریح کرد: اولین سناریوهای مطرح شده مبنی بر این است که ترامپ روی مواضع چهارگانه خود بماند و تا ۲۲ اردیبهشت ماه از برجام خارج شود؛ این به این معناست که ترامپ کناره‌گیری کند و تسلیم شود. دومین سناریو مبنی بر این است که ایران تسلیم شود زانو بزند و از تمامی خواسته های ترامپ حداقل سه مورد را بپذیرد از نظر من این مورد احتمال بسیار کمی دارد سومین سناریو که در حال حاضر بیشترین احتمال را برای موفق شدن دارد این است که با توجه به اعلام آمریکایی‌ها به اروپا برای مدیریت این وضعیت هم ایران و هم آمریکا کوتاه بیایند به این معنا که آمریکا کوتاه بیاید در اروپا تحریم‌های جدیدی را بر ایران وضع کنند.

وی بیان کرد: حتی اگر تحریم‌ها برداشته نشود و تحریم‌های جدید در سه حوزه حقوق بشر منطقه و حوزه موشکی وضع شود، باز هم بر اقتصاد ایران تأثیر خواهد گذاشت زیرا اقتصاد ایران مشکلات داخلی و ساختاری دارد این وضعیت برای ایران به منزله مثال بشقاب لک لک در علوم سیاسی به اینگونه که ما به ضیافت آنها دعوت شده ایم ولی نمی توانیم استفاده کنیم، است.

دکتر عباسی اظهار داشت: تهدیدهای خارجی مسأله جدی نیست دشمن هرچند علیه ما هزینه کند بازهم پیروز صحنه ما خواهیم بود وقتی کسانی مانند شهید حسین همدانی می‌توانند ۷ تریلیون دلار را خنثی کنند پس قطعاً جمع جوانان ما در حال حاظر مستحکم‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به قسط به عنوان مهمترین عامل در موفقیت جامعه اسلامی عنوان کرد: متأسفانه در ۴۰ سالگی جمهوری اسلامی ایران نتوانستیم قسط را محقق کنیم. اگر قسمت محقق نشود یعنی اسلام محقق نشده است، به اسم مقابل ظلم است؛ به این معناست که سهم هر کس به او پرداخته شود، مردم ما قائم به قسط هستند ولی مسؤولین قائم به قسط نیستند. از نظر من رویای ۴۰ سالگی در تحقق قسط در جامعه اسلامی خلاصه می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین گفت: تبعیض امر بسیار مهمی است و رفع تبعیض در جامعه اسلامی بسیار ضروری و حیاتی است. سه عامل مهم سبب نابودی جامعه اسلامی می‌شود؛ تبعیض، فساد و فقر. اگر تبعیض و فساد را حذف کنیم در پی نتیجه این دو مورد، فقر نیز ریشه کن شود.

وی بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که در جامعه اسلامی و کشور ایران باید عمل شود، مقاوم سازی اقتصاد و فرهنگ است در حال حاضر ما شرمنده حجم عظیم نسل جوان هستیم که توانایی زیادی دارند ولی امکان اشتغال و ازدواج برای آنها فراهم نیست.

دکتر عباسی ادامه داد : ما در ایران از یک گوهری گرانبها بی‌اطلاع هستیم و آن عنصر حلال زادگی است؛ در نقش خانواده ۲۰۱۷ جهان، درصد زیادی از کشورها وجود دارد که درصد فرزندان نامشروع متولد شده آنها بسیار زیاد است. اگر جامعه اسلامی ۴۰ سال ایستادگی کرد به این دلیل بود که مردم حلال زاده داشت و مادامی که پسران مملکت ما غیرت و دختران مملکت ما حیا دارند و حلال زادگی در کشور رواج دارد، اسلام زنده است و باید گفت که حلال زادگی مبنای توسعه یافتگی در اسلام است.

دکتر عباسی با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: کشور چهل سال با سختی به این نقطه رسیده است و دهه پنجم انقلاب اسلامی به همدلی همراهی و مشارکت است این دهه، دهه ای است که نسل اول کنار می‌رود نسل دوم به‌طورکلی مسؤولیت‌ها را از دست می‌دهند، فعالیت نسل سوم شروع شود و تمامی مسؤولیت‌ها را به دست می‌گیرند، اینجاست که جوانان جامعه باید به ایفای نقش خود آگاه باشد.

وی بیان داشت: من  به این دهه جدید خوش‌بین هستم، چرا که نظام سلطه ضعیف شده است. خوشبینم به مردمی که در ۲۲ بهمن ماه شرکت می کنند. من خوشبینم به مردمی که نسل حلال زاده را ایجاد کردند. خوش بینم چون شادابی و طراوت شما از نسل ما جدی‌تر است و تا این روحیه وجود دارد هیچ نگرانی از ساختار آینده نداریم.

دکتر عباسی در نهایت گفت: جهانی تربیت کنید، ملی عمل کنید. این شعار بسیار مهم و کاربردی است ما باید رهبران جهانی تربیت کنیم تا افق دید را عمیق تر کنیم.

خبرنگار: معتمد
عکس: آقایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو