پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۱۲
|
کد خبر: ۵۷۳
رئیس شورای اسلامی شهر همدان، به مناسبت روز شوراها، در گفتگوی با بسنا، گفت: بحث شورارها در قانون اساسی، هم اصل 7 و اصل 100 تا 110 را شامل شده است؛ کارهای مردم به خود مردم سپرده شده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
به مناسبت 9 اردیبهشت روز شورا، دکتر محمد مولوی، رئیس شورای اسلامی شهر همدان و عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با بسنا، گفت: طبق آیه قران کریم که مسلمان ها را به مشورت کردن توصیه کرده است، بحث شوراها در قانون اساسی هم اصل 7 و اصل 100تا 110 را شامل شده است؛ کارهای مردم به خود مردم سپرده شده و این نوع مردم سالاری در مدیریت خدمات شهری، ابتدا در دولت های هفتم و هشتم شکل گرفته و تا به امروز 5 دوره از آن گذشته است و شوراها در سراسر کشور باعث انسجام کارها، پروژه های فرهنگی و شهری شده اند.

وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین وظایف شوراها سیاست گذاری و برنامه ریزی، نظارت بر انجام برنامه ها، تصویب بودجه شهرداری و حسابرسی و نظارت بر آن و انتخاب شهردار خوب، خوش فکر و پاکدست است.

دکتر مولوی در ادامه بیان کرد: شورای 11نفره همدان ترکیبی از دو گروه تخصصی و حزب سیاسی است. از نظر تخصصی همه افراد مجموعه ای از تخصص ها و کمک ها در هر زمینه ای هستند و از نظر حزب سیاسی 6 نفر که اکثریت است اصلاح طلب، 3نفراصول گرا و 2نفر معتدل هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: ارتباط با شهردار همدان در بهترین شرایط و سطح از روابط سازمانی است؛ شهردار، منتخب شورا و مجری و  اجرا کننده مصوبات شورا است. آقای صوفی نیروی جوان و جسوری است و اشراف کامل به مباحث عمرانی، ترافیکی و... دارد.

وی در زمینه برنامه ریزی های سال جاری برای کیفیت خدمات رسانی شهری به مردم گفت: اهم برنامه های شورا برای سال جدید در زمینه تکمیل و تحویل پروژه های قبلی به بازگشایی معابر، جاده گنج نامه و احداث تونل از زیر گذر بعثت تا رسالت، خریداری اتوبوس های جدید و نوسازی تاکسیرانی و ورود 300 دستگاه تاکسی جدید می باشد.

ایشان در پایان در پاسخ این سؤال که به عنوان یک استاد دانشگاه که در راس شورا هستید از نمره 20 به خود چه نمره ای می دهید، گفت: می شود این مره را بین 15 تا 18در نظر گرفت ولی نباید از خاطر برد که همه تلاش خود را در زمینه فعالیت بهتر و خدمت بیشتر به مردم خواهم کرد.

خبرنگار: اسماعیلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی