پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۱۷
|
کد خبر: ۵۷۵
حسن شمشادی در جمع دانشجویان؛

مقاومت سوریه، 86 ماهه شد

خبرنگار سازمان صداوسیما در عراق و سوریه، درهمایش تهران تا دمشق و چرایی حضور در سوریه، گفت: 86 ماه پیش در سوریه اتفاقاتی افتاد و با استفاده از حجمه های تبلیغاتی که صورت گرفت خیلی ها باورشان بر این شد که در سوریه انقلاب مردمی صورت گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار بسنا، حسن شمشادی خبرنگار صداوسیما در سوریه و عراق در سالن سینمای دانشکده علوم پایه در جمع دانشجویان با بیان اینکه، ما از 6 ماه قبل این اتفاقات در سوریه پیش بینی هایی را داشتیم، گفت: زمانی که قصه سوریه رسانه ای شد، خیلی ها عقیده داشتند در این کشور انقلاب رخ داده، در چند ماه اول بحران در سوریه، در بین تصمیم گیرندگان کشور خودمان نوعی سردرگمی وجود داشت و تردید داشتند که قصه چیست.

وی با اشاره به اینکه، عده ای معتقد بودند که جریانات سوریه چند هفته و چند ماهه تمام می شود، اظهار کرد: سیاستمداران بزرگ اعتقاد داشتند که این نظام نابود می شود و بشار اسد سقوط می کند، اکنون 86 ماه از آن روز ها گذشته است و این تغییرات گسترده تر شد و ادامه دار شد. 

شمشادی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، تابستان سال 90 درباره اتفاقات سوریه گفتند، ما این قصه را انقلاب مردمی سوریه نمی دانیم بلکه آن را توطئه خارجی علیه محور مقاومت می دانیم و گذشت زمان نشان داد که این تحلیل رهبری بسیار درست بوده است و این قصه بُعد بین المللی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در محور مقاومت حضور مدافعان حرم گسترده تر شد، حاج حسین همدانی نیروهای سوریه ای را مجاب کرد که از تاکتیک ها و تجربیات ایشان استفاده کنند، که نتیجه آن مقاومت 86 ماهه دولت سوریه بوده است. 

حسن شمشادی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: ما به قصه سوریه نباید نگاه سیاسی داشته باشیم، بلکه باید یک نگاه عقلانی داشته باشیم؛ حاج قاسم سلیمانی چندین بار گفته اند ما چه بخواهیم و چه نخواهیم یک نظامی در این کشور حاکم است که به دلایل مختلف دشمنانی دارد و از 40 سال پیش نشان داده اند برای براندازی این نظام هرکاری بتوانند انجام می دهند .

خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه، یکی از کارهایی که دشمنان ما کردند قصه سوریه و اتفاقات آن بوده است، گفت: اگر ما به سوریه ورود نمی کردیم، سرپل های ارتباطی ما با منطقه قطع می شد، نظام سوریه سرپل ارتباطی ما با حزب الله لبنان است؛ گروه های مبارز و مجاهد فلسطینی که مرز مشترک با اسرائیل دارد نیز برای ما از نظر استراتژیک بسیار حائز اهمیت است، حال اگر این نظام سرنگون می شد نقشه بعدی که در طرح خاورمیانه آمده بعد از سقوط نظام سوریه فشار بعدی برروی دولت عراق می افتاد و به طبع لبنان و بقیه گروه ها و عملا دست و بازوهای قدرتمند ما را در منطقه قطع می کردند. 

وی افزود: ما اگر در حال حاضر با زبان بُرّا با دشمنان صحبت می کنیم، بخش عمده آن به خاطر دست و بازوهای ما در منطقه است، که باعث ترس دشمن شده و اگر ما ورود نمی کردم همه این مناطق به دست اسرائیلی ها می افتاد و در نهایت تسخیر کشور ایران بود. 

حسن شمشادی در پایان تأکید کرد: وزیر اطلاعات خبر از انهدام300 تیم تروریستی می دهد که هدف آنها کشت و کشتار و عملیات های انتحاری است که نتیجه همه اینها قدرت و نفوذ ما در منطقه و امنیت کشور را نشان می دهد. 

خبرنگار: داوری
عکس: امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر